کد خبر: ۲۹۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۶ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
از سیستم‌های فتوولتائیک می‌توان برای روشنایی مکان‌های مختلف استفاده کرد. حال چه نکاتی را برای استاندارد بودن سیستم باید رعایت کرد؟ در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم.
در طراحی سیستم روشنایی فتوولتائیک باید موارد زیر در نظر گرفته شود:

سیستم باید به صورت پک کامل به همراه همه سخت افزار‌ها و سیم‌های لازم برای نصب ارائه شود.

سیستم باید دارای نسبت آرایه به بار مناسب باشد (که این نسبت معمولا بین 1.3 تا 1.5 است)منظور این است که برای محاسبه ابعاد آرایه فتوولتاییک ۳۰ الی ۵۰ درصد به میزان بار اضافه گردد تا تاثیر عوامل کاهنده توان لحاظ شده باشد.

همه اجزای سیستم فتوولتاییک باید تحمل دمایی در حدود ۲۰ - تا ۴۵ درجه سانتیگراد (محدوده دمایی محل نصب) را داشته باشند و همچنین، باید در برابر باد‌های محلی مقاومت کافی داشته باشند.

سیستم باید قادر باشد که میزان انرژی طراحی شده برای بازه زمانی مشخص را بدون استفاده از وسایل کمکی انرژی تأمین کند و عمر باتری در شرایط معمولی حداقل سه سال باشد.

بیشترین میزان دشارژ شدن نباید بیش از ۵۰ درصد ظرفیت نامی باتری برای سرعت دشارژ شدن داده شده باشد. نقطه قطع ولتاژ پایین کنترل کننده شارژ باتری باید مطابق با بیشترین میزان مجاز برای کاهش دشارژ باتری باشد.
 
جبران دمای شارژ باتری باید به وسیله بخشی از کنترل کننده شارژ تأمین گردد و ضرایب جبران دما باید مشخص گردند.

لامپها، بالاست‌ها و تجهیزات باید برای کار در محیط بیرون مناسب باشند، به خوبی توصیف شده باشند و دارای حداقل عمر سه سال باشند.

تجهیزات روشنایی و لامپ‌ها باید دارای حداقل روشنایی ۴.۳۰۵۶ لوکس برای زمینی به مساحت ۴۰۰ فوت مربع باشند و حداقل روشنایی ۸.۶۱۱۲ لوکس برای مساحت داده شده برای سیستم روشنایی تابلو‌ها لازم است.
 
سیستم روشنایی فتوولتاییک
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار