کد خبر: ۲۹۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۵ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
این رله در اغلب بریکر ها‌ی قدرت نصب میشود و با توجه به ساختار ساده و قیمت ارزان آن عملکردی بسیار خوب و مثمر ثمر دارد.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: در واقع این رله با وصل شدن بریکر وارد مدار می شود و عملکرد دقیق آن بدین صورت است که وقتی بوبین وصل بریکر عمل می کند و بریکر در حال وصل است اگر اپراتور یا رله ریکلوزر فرمان مثبت برای تحریک بوبین وصل را بصورت پیوسته به سمت بوبین وصل ارسال دارد و از طرفی هم اگر بعلت وجود فالتی رله های حفاظتی فرمان تریپ به این بریکر اعمال کنند و بریکر به سرعت قطع کند اما به دلیل جاری بودن پالس مثبت به سمت بوبین وصل ، بریکر فرمان وصل خواهد گرفت که می تواند منجر به ایجاد صدمات شدید و جدی به خود بریکر وتجهیزات دیگر شود.

اما با بکار بردن رله آنتی پمپ این رله اجازه وصل مجدد به بریکر را در صورتی که فرمان وصل بصورت دائم به سمت بوبین وصل جاری باشد را نمی دهد و از وصل آن جلوگیری می کند . اما اگر جاری شدن پالس مثبت به سمت بریکر لحظه ای باشد و بریکر وصل شود و به علتی آناً قطع شود میتوان بلافاصله فرمان وصل را به بریکر اعمال نمود ( در صورتی که رله های حفاظتی عملکردی نداشته باشند و فالتی به روی سیستم وجود نداشته باشد . یعنی فرمان CLOSE – OPEN – CLOSE را می شود به بریکر اعمال نمود . )

در تصویر زیر طریقه به کار گیری مدار و رله آنتی پمپینگ در یک کلید را ملاحظه می کنید.

 

طریقه به کار گیری مدار و رله آنتی پمپینگ در یک کلید
 

اين مدار وضعيت كليد قدرت را در زمان ارسال فرمان هاي همزمان قطع و وصل مشخص مي كند. بدين صورت كه در حالت ارسال فرمان قطع , به فرمان ها ي وصل تا زمان برقراري فرمان قطع ترتيب اثر داده نمي شود . اين موضوع بعلت جلوگيري از تكرار عمل قطع و وصل مي باشد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار