کد خبر: ۲۹۷۵۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۲ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
ظرفیت تامین و تولید برق استان ۵ برابر مصرف آن است. ما نباید به گونه‌ای عمل کنیم که از ۳ هزار میلیارد ریال فروش برق نیمی از آن صرف مطالبات و بدهی‌ها شود، زیرا این مسئله هر چقدر هم که مدیریت قوی باشد باز سبب ایجاد اختلال شده و کار را سخت می‌کند.

به‌گزارش برق نیوز، سیدعلی آقازاده در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان اظهار داشت: مردم استان مرکزی در راهپیمای 22 بهمن در اجرای وظیفه ملی و مذهبی خودشان یک 22 بهمن تماشایی را پدید آوردند و بنابر آمار به دست آمده این را متوجه شدیم که این راهپیمایی نسبت به راهپیمایی‌های سال قبل متفاوت بود و مردم وفاداری خود به آرمان‌های امام(ره) را نشان دادند.

وی افزود: این حضور بسیار معنادار بود و انگیزه را برای تمام خدمت‌گزاران این مردم و کشور درراستای ارائه خدمات بیشتر کرد، زیرا هرچه حضور مردم گسترده‌تر باشد مسئولیت ما بیشتر می‌شود و امیدواریم که بتوانیم خدمات شایسته‌ای را برای مردم انجام دهیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: هرچه زیرساخت‌های ما اعم از اینترنت، خطوط مخابراتی، آب، برق و گاز و غیره در شهرک‌های صنعتی تامین شود می‌تواند ما را در ایجاد اشتغال بیشتر یاری دهد که این مسئله خود به نوعی گسترده‌تر شدن اقتصاد مقاومتی است.

آقازاده بیان کرد: مصرف برق استان مرکزی در حوزه صنعت از سایر استان‌ها بیشتر است و اگر این گونه نباشد حداقل مقدار برابری دارد که این به سبب شرایط ویژه‌ حاکم در این استان است.

وی ادامه داد: ما نباید به گونه‌ای عمل کنیم که از 3 هزار میلیارد ریال فروش برق نیمی از آن صرف مطالبات و بدهی‌ها شود زیرا این مسئله هر چقدر هم که مدیریت قوی باشد باز سبب ایجاد اختلال شده و کار را سخت می‌کند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در این راستا باید کارگروهی تشکیل شود تا با فشار آوردن به صنایعی که برایشان امکان پرداخت‌ بدهی‌ها وجود دارد بتوانیم مطالبات خود را دریافت کنیم و برآورد کنیم که از این یک هزار و 500 میلیارد ریال چه مقدار می‌توانیم جذب داشته باشیم، همچنین باید در این کارگروه صنایعی که درآمد بالاتری دارند مشخص شوند و در زمینه تأمین بدهی‌ها مشارکت کنند تا بتوانیم تا پایان سال مقداری از بدهی‌ها را جذب کنیم.

آقازاده خاطرنشان کرد: ظرفیت تامین و تولید برق استان 5 برابر مصرف آن است، با توجه به پیگیری که در اتمام پروژه‌های استان داریم، لازم است که در گام نخست شرکت شهرک‌ها اعتبار مورد نیاز را به‌ حساب شرکت برق باختر واریز کند تا قراردادها منعقد شود.

وی اضافه کرد: شرکت برق یک شرکت هزینه درآمد است، بنابراین شهرک‌های صنعتی باید در مطالبات سازمان‌های خدمات‌رسان همکاری لازم را انجام دهند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: شهرستان زرندیه در همسایگی تهران قرار دارد و به همین سبب جزو مناطقی به شمار می‌رود که میزان استقبال سرمایه‌گذاران در آن بالا است بنابراین باید مشکل برق این منطقه برطرف شود تا از فرار سرمایه‌گذاران جلوگیری شود.

آقازاده بیان کرد: باید تلاش خود را بر این موضوع قرار دهیم که از ردیف‌های قانونی، دیگر اعتبارات را جذب کرده و مشکل برق شهرک صنعتی مامونیه را برطرف کنیم، 20 درصد باقی‌مانده پست برق در شهرک صنعتی مامونیه باید با سرعت پیگیری شود، تامین زیرساخت‌های استان و برطرف کردن دغدغه‌های مردم از طریق دریافت مطالبات و پرداخت تسهیلات از ضروریات است.

وی ادامه داد: تا پایان سال 10 میلیارد ریال از طریق اسناد به شرکت برق منطقه‌ای باختر کمک می‌شود و 5 هزار میلیون ریال مابقی هم باید توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان پرداخت شود تا در پایان خردادماه سال آینده شاهد بهره‌برداری از پست برق مامونیه باشیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار