کد خبر: ۲۹۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۵ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
گازی سازی پلاسما یک فرایند ویژه گازی سازی است که در آن زیست توده در دمای بسیار بالا (۳۰۰۰ درجه سانتیگراد یا حتی بالاتر) در محیطی کم به اجزای اصلی گاز (هیدروژن و مونواکسیدکربن) اکسیژن تبدیل می‌گردد. گازی سازی زیست توده به روش پلاسما به عنوان یک فناوری تمیز و قابل اطمینان با حداقل تولید قطران و کمترین اثرات زیست محیطی در نظر گرفته می‌شود.
گازی سازی پلاسما تقریباً به طور انحصاری روی مواد اولیه ضایعاتی متمرکز شده است و نیروگاه‌های موجود گازی سازی موادی مانند، زباله شهری، بقایای گیاهی که به طور خودکار خرد شدند، لاستیک، خاکستر زباله سوز، زغال سنگ و ضایعات خطرناک، ضایعات پزشکی، ضایعات صنعتی و ضایعات رادیواکتیو است. مواد دیگری از قبیل: تخته‌های مدار چاپی، پنبه‌های نسوز، لجن فاضلاب، نفت، دوغاب زغال سنگ/آب، کک نفت، کاغذ، پلاستیک و فلزات مورد آزمایش قرار گرفته اند. از آنجا که گازی سازی پلاسما تقریباً می تواند هر ماد‌ه ای را بپذیرد، مواد اولیه اصلی مورد استفاده آن‌هایی هستند که جداسازی و بازیافت بیشتر آن ها بسیار دشوار یا گران است. بخش آلی مواد اولیه گازی سازی، و بخش معدنی منجمد می شود، اغلب برای توجیه اقتصادی نیاز به کسب اعتبار محصول جانبی دارند. با این حال، گازیسازی پلاسما با مواد اولیه غیر ضایعاتی ممکن است در آینده به لحاز اقتصادی قابل دوام شود.

بهره برداری منعطف از مشعل پلاسما، از طریق بالا یا پایین آوردن توان الکتریکی ورودی ها سرعت جریان پلاسما، امکان هرگونه تغییری در مقدار مواد اولیه، سازگار شدن رطوبت و ترکیب با محیط، ثابت نگهداشتن درجه حرارت گازی سازی، را فراهم می آورد. بنابراین گازی سازی پلاسما می تواند مواد اولیه با اندازه ذرات مختلف، شامل توده درشت و مواد پودری، را به حداقل آماده سازی بپذیرد(کاهش اندازه و خشک کردن معمولاً مورد نیاز نیست و مواد ناهمگن قابل قبول است). با این حال، به طور کلی، مواد اولیه با میانگین رطوبت یا میزان مواد معدنی بالاتر منجر به کاهش واکنش گازی سازی و دمای گاز سنتز و بازده پایین تر می شوند، و مواد اولیه با میانگین میزان کربن پایینتر منجر به کیفیت پایین تر گاز سنتز و یا ارزش حرارتی آن می شود.

بنابراین دسته بندی ضایعات برای حذف شیشه، فلزات و مواد بی اثر قبل از ورود به راکتور پلاسما گاهی اوقات یک فرایند آماده سازی مواد اولیه مطلوب می باشد.
 
تولید برق از زیست توده به روش گازی سازی پلاسما
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار