کد خبر: ۲۹۸۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۵ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
دیسکانکتور یا ایزولاتور به هیچ مکانیزمی برای خاموش کنندگی قوس مجهز نشده است و نباید از آن به عنوان قطع و وصل کننده‌ی مدار یا ماشین در حال کار استفاده کرد. توجه داشته باشید که این کلید فقط می‌تواند در بی‌باری کامل و یا هنگام عبور جریان‌های بسیار ناچیز قطع و وصل شود

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: دیسکانکتور یا ایزولاتور به هیچ مکانیزمی برای خاموش کنندگی قوس مجهز نشده است و نباید از آن به عنوان قطع و وصل کننده‌ی مدار یا ماشین در حال کار استفاده کرد. توجه داشته باشید که این کلید فقط می‌تواند در بی‌باری کامل و یا هنگام عبور جریان‌های بسیار ناچیز قطع و وصل شود؛ به همین علت قبل از قطع دیسکانکتور ابتدا باید بار را توسط کلیدهای دیگر کاهش داده و سپس از عدم عبور جریان مطمئن شویم.


علت استفاده از کلیدهای ایزولاتور در واقع قطع تمام هادی‌های فعال و جدا کردن تجهیزات از منبع تغذیه‌ی اصلی می‌باشد. این کار جهت تعمیرات، نوسازی و ... انجام شده و بیشتر جنبه‌ی ایمنی در حین کار را دارد. دیسکانکتورها به صورت نرمال یا ترکیب شده با فیوز، با مکانیزم دستی و موتوردار در دسترس هستند. جهت نصب می‌توان این کلیدها را در تابلو برق و یا در جعبه‌های استاندارد قرار داد.

 کلید ایزولاتور یا دیسکانکتور یا تعمیرات

 

منبع:مثلث زرد

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار