کد خبر: ۲۹۸۳۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
 بخشدار هورامان گفت: بر اثر بارش شدید باران، برق یک روستا قطع شد و راه ارتباطی ۲ روستای تابعه این بخش نیز مسدود شده است.

به گزارش برق نیوز، صباح محمدی  اظهار کرد: بارش شدید باران که از ۲ روز گذشته در منطقه آغاز شده امروز باعث شکسته شدن ۲ تیر انتقال برق در روستای ژیوار و قطع برق این روستا شد.

وی افزود: این حادثه باعث قطع چند ساعته شبکه برق اهالی روستا شد که با حضور نیرو‌های شرکت برق سروآباد پس از رفع مشکل، برق روستا مجددا وصل شد.

محمدی تاکید کرد: همچنین بر اثر ریزش کوه یک تیر خط انتقال برق در شهر هورامان تخت نیز نزدیکی هتل سنگی این شهر شکسته شد البته مشکلی برای قطع شبکه ایجاد نکرد.

بخشدار هورامان یادآور شد: بارش شدید باران همچنین باعث ریزش کوه و رانش زمین در محدوده روستای سلین به روستای بلبر و پیچ‌های جاده بلبر و وارد آمدن خسارت به این مسیر شد که با حضور به موقع نیرو‌های راهداری مسیر پاکسازی و بازگشایی شد.

وی گفت: همچنین رانش زمین و ریزش کوه در گردنه مشهور به بشارت نرسیده به روستای نوین نیز باعث وارد شدن خسارت به این راه روستایی شد و یک لاین جاده روستای روآر به عباس آباد نیز بدلیل ریزش سنگ و کوه به صورت کامل مسدود شد.

محمدی با بیان اینکه در سایر روستا‌های منطقه هورامان وضعیت بحرانی است و دهیاران در آماده باش هستند و پاکسازی معابر در دست انجام است، افزود: طغیان رودخانه در محله سرپیر شهر هورامان تخت باعث خسارت به معابر و کوچه‌ها شد که توسط نیرو‌های خدمات شهری شهرداری هورامان تخت پاکسازی شد.

وی با اشاره به ریزش سنگ‌های بزرگ در روستای ژیوار اضافه کرد: این حادثه تلفات جانی و مالی نداشته است.

به گفته وی، تمام چشمه‌های فصلی منطقه هورامان پرآب شده و رودخانه‌های دایمی و فصلی نیز طغیان کرده اند.

وی به باز بودن گردنه ژالانه نیز اشاره کرد و افزود: با حضور شبانه روزی نیرو‌های راهداری گردنه ژالانه مسیر ارتباطی شهر هورامان تخت و ۱۲ روستای تابعه باز است، ولی تردد در آن تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

محمدی یادآور شد: امروز بدلیل مه شدید و کولاک میزان دید در گردنه ژالانه به کمتر از ۵۰ متر رسید لذا آن دسته از رانندگانی که قصد تردد از این مسیر را دارند، ضمن رعایت سرعت مطمئنه با احتیاط رانندگی کنند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار