کد خبر: ۳۰۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت ما در بخش نیروگاه خورشیدی به ۳۵ مگاوات می‌رسد و ۱۱۵ مگاوات نیز پروانه تأسیس صادر شده است، گفت: با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی احداث ۳ نیروگاه ۳۰ مگاواتی در شهرستان تویسرکان و بهار نیز در دست اقدام است.
به گزارش برق نیوز، محمدمهدی شهیدی در همایش تجلیل از صنایع برتر در همکاری با طرح‌های کاهش پیک بار امسال با اشاره به عملکرد این شرکت اظهار داشت: در چهار سال گذشته در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در خصوص ظرفیت‌سازی نیروگاهی صورت گرفته است.

وی افزود: طی این مدت ۸ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی در کشور اضافه شده که در مجموع ظرفیت نیروگاهی به ۷۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات در کشور رسیده و این ظرفیت‌سازی یک رکورد محسوب می‌شود که ایران در حوزه خاورمیانه رتبه اول و در بین کشور‌ها آسیایی رتبه سوم را دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به مصرف انرژی برق در کشور گفت: در زمینه مصرف امسال شاهد پیک بار ۵۵ هزار مگاواتی در تابستان بودیم که یک رکورد بود و از این حیث رتبه ۱۴ را در دنیا داریم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عنوان کرد: رویکرد وزارت نیرو به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر سوق یافته که در این راستا طی برنامه ششم تحقق ۵ هزار مگاوات پیش‌بینی شده که سال گذشته ۵۰ مگاوات به بهره‌برداری رسید و ۷۰۰ مگاوات نیز تا پایان سال اجرایی می‌شود که امیدواریم در کشور به نتیجه برسد.

شهیدی با بیان اینکه در دنیا همین روند با سرعت بیشتری پیش می‌رود، ابراز داشت: تا سال ۲۰۱۳ آلمان با ۴۰ هزار مگاوات ظرفیت انرژی تجدیدپذیر در دنیا پیشتاز و رکوردار بود تا کشور چین گوی سبقت را ربود که در سال ۲۰۱۸ نیز به ۵۵ هزار مگاوات خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه استان همدان نیز پایلوت این امر در کشور است، یادآور شد: در سال گذشته دو نیروگاه ۷ مگاواتی وارد مدار شد و امسال نیز ۳ نیروگاه ۷ مگاواتی خورشیدی آماده و به صورت آزمایشی وارد مدار شده که تا اوایل سال آینده به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت ما در بخش نیروگاه خورشیدی به ۳۵ مگاوات می‌رسد و ۱۱۵ مگاوات نیز پروانه تأسیس صادر شده که از طریق ساتبا پیگیر هستیم تا در سال ۹۷ به مدار برسند.

وی یادآور شد: علاوه بر این ظرفیت‌سازی در بخش توزیع، در بخش‌های فوق توزیع و انتقال نیز وارد شده‌ایم و با مشارکت سرمایه‌گذاران چینی و کره جنوبی مقدمات کار دو نیروگاه ۳۰ مگاواتی در شهرستان تویسرکان آماده شده و یک نیروگاه ۳۰ مگاواتی نیز در شهرستان بهار برنامه‌ریزی شده که توسط سرمایه‌گذار خارجی اجرا می‌شود.

شهیدی تصریح کرد: در بخش نیروگاه پراکنده (CHP) نیز امسال دو نیروگاه با ظرفیت ۷ و ۴.۲ مگاوات طی دهه فجر در شهرستان بهار به بهره‌برداری رسیدند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار