کد خبر: ۳۰۱۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
با ساخت ربات تازه‌ای به نام لاین رنجر، دیگر نیازی به کنترل وضعیت خطوط انتقال برق فشار قوی توسط نیروی انسانی نیست و این کار خطرناک نیز به ماشین‌های هوشمند محول شد.
به گزارش برق نیوز، در سال‌های گذشته ربات‌های زیادی برای انجام امور خطرناک ساخته شده اند که از جمله آن‌ها می‌توان به ربات‌های کنترل کننده اتصال پل‌ها اشاره کرد. حال ربات لاین رنجر به طور تخصصی وضعیت خطوط انتقال نیرو را در نقاط دورافتاده کنترل کرده و وضعیت خطوط انتقال برق فشار قوی را بررسی می‌کند.

این ربات که توسط شرکت کانادایی هیدرو – کبک ساخته شده برای انجام وظایف خود به کابل‌های برق فشار قوی چسبانده می‌شود و از یک ساز و کار هوشمند برای عبور از موانع پیش رو در کابل‌های برق استفاده می‌کند.

ربات یادشده می‌تواند هر روز حدود ۱۹ کیلومتر از کابل‌های برق فشار قوی را بررسی کرده و قطعی یا نقص‌های احتمالی را در آن‌ها گزارش دهد. نکته مهم این است که ربات یادشده در زمان عملیاتی بودن خطوط انتقال برق فعالیت خود را انجام می‌دهد و برای این کار نیازی به قطع جریان برق نیست.

ربات لاین رنجر می‌تواند از آسیب‌ها و مشکلاتی که شناسایی کرده فیلمبرداری کند و آن را برای کارکنان مستقر بر روی زمین ارسال کنند تا در مورد تعمیر خطوط آسیب دیده تصمیم گیری شود.

شرکت سازنده این ربات قبلا هم پهپادی برای ارزیابی وضعیت خطوط انتقال برق تولید کرده بود که با استفاده از حسگر خود قادر به شناسایی مشکلات خطوط یاد شده بوده و حتی می‌تواند بدون آسیب زدن به کابل‌های برق بر روی آن‌ها فرود آید.
منبع: مهر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
1
خوشبختانه بر اثر پیش بینی های مدیر قبلی دفتر تحقیقات توانیر مهندس فرحناکیان 5سال پیش در توانیر هم کمیته رباتیک تشکیل شده و ننابج عالی داشته...انشالله در سال 97 نتابج درخشان ان به عینه دیده خواهد شد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار