کد خبر: ۳۰۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
کابینه دولت پاکستان مصمم است که مردم این کشور تابستان سال جاری میلادی - سال ۱۳۹۷- به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان دچار بحران انرژی نباشند و برق بدون هیچ وقفه‌ای برای مصرف کنندگان پاکستانی عرضه شود. وعده‌ای که تحقق آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
به گزارش برق نیوز، نشست کابینه دولت فدرال پاکستان به ریاست 'شاهد خاقان عباسی' نخست وزیر در اسلام آباد برگزار شد.

اعضای کابینه دولت پاکستان اعلام کردند که مردم این کشور در فصل تابستان پیش رو به ویژه در ماه رمضان با برقی مواجه نخواهند شد.

مقامات پاکستانی طرح جلوگیری از قطع برق و عرضه بدون وقفه انرژی برای مردم در این کشور را تصویب کردند.

این تصمیم نیز مشابه همان ده‌ها وعده دولت پاکستان مبنی بر روشن نگه داشتن چراغ خانه‌ها در ایام رمضان به نظر می‌رسد.

مردم شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان که وضعیت بهتری نسبت به سایر شهر‌ها و مناطق این کشور به لحاظ تامین برق دارند، تا سال‌های گذشته مجبور بودند طی شبانه روز، شش تا هشت ساعت را بدون برق سپری کنند.

اما این وضعیت در یکسال اخیر بهبود پیدا کرده و روند قطع برق به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

با این حال سال‌های اخیر وضعیت بحران انرژی در شهر‌های دیگر و به ویژه در مناطق دور افتاده و روستایی، به مراتب بدتر بود و گاهی قطعی برق در برخی مناطق این کشور به ۲۰ ساعت در طول شبانه روز می‌رسید.

ماه رمضان سال‌های پیش نیز دولت پاکستان وعده داده بود که مردم این کشور در ساعات افطار و سحر با قطعی برق مواجه نخواهند شد.

این وعده تا حدودی در برخی مناطق محقق شد، اما در برخی از شهر‌ها قطعی احتمالی و لحظه‌ای برق به دلیل مصرف بالا در گرمای شدید تابستان، در هر لحظه از شبانه روز با توجه به کمبود شدید انرژی در پاکستان، امری اجتناب ناپذیر است.

تابستان سال‌های گذشته، براثر گرمای شدید و قطع برق در برخی از شهر‌ها به ویژه در کراچی پاکستان، دست کم یکهزار و ۲۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

پاکستان طرح‌های متعددی برای واردات و تولید برق در کشور دارد که طرح افزایش واردات برق از ایران، طرح معروف به 'کاسا ۱۰۰۰ ' برای واردات برق از کشور‌های آسیای میانه و احداث نیروگاه‌های جدید حراتی و اتمی از آن جمله است.

افزایش واردات برق از ایران به عنوان کشور همسایه و هم مرز، کوتاه‌ترین و اقتصادی‌ترین مسیر برای واردات برق پاکستان است و سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز پیش از این از آمادگی کشورمان برای افزایش میزان صادرات برق به پاکستان تا سه هزار مگاوات خبر داد.

دولت پاکستان به مردم این کشور وعده داده که تا پایان سال ۲۰۱۸، دیگر پدیده‌ای به نام کمبود برق یا قطعی برق در این کشور وجود نخواهد داشت.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار