کد خبر: ۳۰۲۷۳
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۲ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
بنابر اعلام سازمان اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، ظرفیت تولید برق هسته‌ای در خاورمیانه با توجه به راکتور‌های در حال سخت در این منطقه از ۳.۶ گیگا وات به ۱۴.۱ گیگاوات افزایش خواهد یافت.
به گزارش برق نیوز، در این راستا امارات متحده عربی با ایجاد ۵.۴ گیگاوات ظرفیت هسته‌ای تا سال ۲۰۲۰ در خاورمیانه پیشرو خواهد بود.

EIA در این باره اعلام کرد: رشد ظرفیت هسته‌ای در کشور‌های خاورمیانه تا حد عمده‌ای به کشور‌هایی مربوط است که قصد دارند تا امنیت انرژی خود را از طریق کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی تامین کنند.

در سال ۲۰۱۷، ۹۷ درصد از انرژی تولید شده در خاورمیانه از طریق سوخت‌های فسیلی تامین شده است.

بنابر این گزارش، کشور‌های خاورمیانه همچنین بنابر دلایل رشد جمعیت و توسعه اقتصادی به دنبال استفاده از انرژی هسته‌ای خواهند بود.

هم‌اکنون ایران در حال ساخت نیروگاه هسته‌ای دو واحدی در بوشهر است که قرار است تا سال ۲۰۲۸، ۱.۸ گیگا وات ظرفیت تولید برق را در اختیار ایران قرار خواهد داد.

نیروگاه بوشهر که در سال ۲۰۱۱ فعالیتش آغاز شده نخستین نیروگاه هسته‌ای خاورمیانه بود که به بهره‌برداری رسید.

امارات در حال ساخت یک نیروگاه هسته‌ای چهار واحدی است که قرار است تا سال ۲۰۲۰ به بهره‌برداری برسد و واحد این نیروگاه با ظرفیت ۱.۳ گیگا وات فعالیت خود را از اواسط سال جاری آغاز خواهد کرد.

ترکیه نیز ساخت نیروگاه آکویو را از سال گذشته آغاز کرده است، این نیروگاه که قرار است چهار راکتور را داشته باشد، قادر به تولید ۴۸۰۰ مگا وات برق خواهد بود.

از سوی دیگر، اما عربستان سعودی به دنبال شرکت تجاری خود که احتمالا شرکت وستینگ هاوس آمریکا خواهد بود قصد دارد تا ۱۲ راکتور هسته‌ای را بسازد.

اردن، دیگر کشور عربی نیز در قراردادی که با روسیه امضا کرده است قرار است ۲۰۰۰ مگا وات ظرفیت هسته‌ای را به شبکه تولید برق این کشور تا سال ۲۰۲۴ اضافه کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار