کد خبر: ۳۰۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
طراحی و شبیه سازی توربین بادی در واقع ابتدایی‌ترین بخش در ساخت توربین‌های بادی و بهره برداری از توربین‌های بادی است. در این زمینه نرم افزار‌های متفاوتی وجود دارد.
سرویس انرژی های تجدیدپذیر برق نیوز;
 
این نرم افزار‌ها عبارتند از:

BLADED:این نرم افزار توسط شرکت Garrad Hassan برای طراحی و تایید طرح‌های توربین بادی ساحلی و فراساحلی ایجاد شده است. این نرمافزار به کاربر این امکان را می دهد تا عملکرد یک توربین بادی را در تمام بازه ی کاری مورد بررسی قرار داده و محاسبات بار را انجام دهد.

HAWC2:این نرم افزار برای محاسبه پاسخ‌های توربین بادی در حوزه زمان به کار میرود. این نرم افزار در طی سال‌های ۲۰۰۳-۲۰۰۶ در مرکز تحقیقاتی Roise در دانمارک توسعه یافته است و قابلیت بررسی ساختار‌های پیچیده را دارد.

FAST:این نرم افزار، یک نرم افزار و شبیه ساز جامع در زمینه تست و اعتبارسنجی طراحی‌های توربین بادی است که توانایی پیش بینی بار‌های حدی و بار‌هایی که ایجاد خستگی مکانیکی می کنند را برای توربین‌های بادی ۲ و ۳ پره دارد. این نرم افزار توسط آزمایشگاه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر آمریکا ایجاد شده است.

DIGSILENT:این نرم افزار میتواند برای بررسی کیفیت توان و ارزشیابی و تحلیل توربین‌های بادی مورد استفاده قرارگیرد.

FOCUS6:یک ابزار یکپارچه و ماژولار برای طراحی توربین‌های بادی و یا اجزای توربین بادی می باشد.

SABER:این نرم افزار برای طراحی سیستم‌های قدرت شامل بخش‌های زیرسیستم‌های مکانیکی، الکترومغناطیسی و الکترونیک قدرت توربین‌های بادی مورد استفاده قرار می گیرد.

MATLAB:این نرم افزار برای مدلسازی و شبیه سازی سیستم‌های دینامیکی استفاده می شود، که سیستم توربین بادی با زیرسیستم‌های مختلف از جمله باد، توربین، ژنراتور، الکترونیک قدرت، ترانسفورماتور و شبکه در این نرم افزار شبیه سازی می شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار