کد خبر: ۳۰۸۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: در سال گذشته ۲۷۶ مگاوات برق صنایع جدید در استان‌های خراسان تأمین شد.
به‌گزارش برق نیوز، محمدحسن متولی‌زاده در دیدار نوروزی با کارکنان این شرکت با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: شرکت برق منطقه‌ای خراسان در اجرای پروژه‌ها از نرم افزار و تجهیزات داخلی استفاده می‌کند و در عدم استفاده از کالا‌های خارجی برای احداث پروژه‌ها در سال جاری، توجه بیشتری خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان در ادامه ضمن اشاره به موفقیت‌های این شرکت اظهار داشت: برنامه‌ریزی خوب و بهینه، اجرای به موقع و مناسب پروژه‌ها، بهره‌برداری مطلوب و مؤثر، پشتیبانی قوی و کارآمد و بهره‌گیری از مشاورین و پیمانکاران قوی و توانمند در عملکرد موفق این شرکت تاثیرگذار بوده است و وجود این زنجیره خوب و مناسب و هماهنگی و همدلی بین مدیران و کارکنان این شرکت، موجب افتخار است.

متولی زاده در ادامه به اقدامات و موفقیت‌های شرکت برق منطقه‌ای خراسان در سال ۱۳۹۶ اشاره کرد و بیان داشت: به همت همکاران و در راستای اقتصاد مقاومتی اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفته که با تلاش همکاران در معاونت برنامه ریزی وتحقیقات در قالب بولتن جمع بندی و ارائه شده است و موجب جلب رضایت سرمایه گذاران شده است. وی افزود: باجسارت و ریسک پذیری مدیران شرکت، حمایت خوبی از پروژه‌های تحقیقاتی که منجر به ساخت داخل می‌شود، صورت گرفت و تأمین منابع عمومی، مبادله موافقتنامه ها، تدوین بودجه، فعالیت مستمر نظام پیشنهادات و مطالعات مهندسی مناسب از اقدامات معاونت برنامه ریزی و تحقیقات این شرکت درسال گذشته بوده است.

وی طرح ذخیره عملیاتی را از دیگر اقدامات مهم شرکت برق منطقه‌ای خراسان عنوان کرد وگفت: این طرح در چندسال گذشته ابتدا در برق خراسان اجرا شد که اکنون به صورت یک طرح ملی و به صورت گسترده در کشور درحال اجرا است و به عنوان یک نقطه قوت برای صنعت برق کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت کار گروه بهینه سازی پست‌ها در شرکت توانیر بر عهده معاونت طرح و توسعه این شرکت قرار گرفته است، تصریح کرد: بهینه سازی پست‌ها، کاهش هزینه و زمان اجرای پروژه‌ها از نتایج این کارگروه بوده که با عملیاتی شدن مصوبات این کارگروه وابلاغ آن برای سایر شرکت‌ها توسط شرکت توانیر، ده‌ها میلیارد تومان صرفه جویی در احداث پست‌های برق در کشور را شاهد هستیم.

متولی‌زاده ضمن اشاره به پیگیری خرید تجهیزات طرح خطوط انتقال برق کشور، احداث ۲ پست ۴۰۰ کیلوولت، احداث و توسعه ۹ پست ۱۳۲ کیلوولت، اجرای ۶ پروژه خط انتقال برق، احداث تونل انرژی و توسعه فیبرنوری را از دیگر اقدامات معاونت طرح و توسعه در سال گذشته عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: دراین شرکت هزینه اجرای پروژه‌ها حداقل ۲۰ درصد کمتر از متوسط کشور است که طراحی مناسب و بهینه، رقابت خوب و سالم در مناقصات، پرداخت به موقع مطالبات مشاوران و پیمانکاران از جمله مواردی است که در کاهش هزینه اجرای پروژه‌ها مؤثر بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان وابستگی صنعت برق کشور به نرم افزار‌های خارجی را یک چالش دانست و دربیان فعالیت‌های معاونت بهره برداری تصریح کرد: با طراحی نرم افزار‌های داخلی مانند اسکادای ملی و DCS بومی، اقدامات خوبی توسط این شرکت صورت گرفته و در حال حاضر از نرم افزار‌های داخلی در برق خراسان استفاده می‌شود که در بهره برداری از دیسپاچینگ پشتیبان و دیسپاچینگ‌های سبزوار و قاین نیز از نرم افزار‌های بومی استفاده شده است.

وی مدیریت مناسب خاموشی‌ها، سرعت خوب بازیابی شبکه برق، کاهش تلفات شبکه انتقال برق و توسعه مناسب اتوماسیون پست‌های برق را از دیگر فعالیت‌های برجسته معاونت بهره برداری برشمرد.

متولی زاده رعایت ضوابط ومقررات و پاسخگویی به دستگاه‌های نظارتی را از فعالیت‌های مناسب معاونت مالی وپشتیبانی دانست و اظهار داشت: باجدیت و دقت همکاران، طی ۱۰ سال گذشته صورت‌های مالی این شرکت به صورت شفاف و بدون مشکل تصویب شد و مفاصا حساب‌های مالیاتی دریافت شده و با برگزاری مناسب ده‌ها مناقصه و مزایده بدون اشکال بستر انجام سایر امور به خوبی فراهم شده است.

وی همچنین افزود: با هماهنگی معاونت‌های مالی وپشتیبانی، طرح وتوسعه و برنامه ریزی وتحقیقات برای تأمین هزینه‌ها در سال گذشته، هیچ گونه تسهیلاتی دریافت نشد و با اسناد خزانه اسلامی و تهاتر کالا، منابع مورد نیاز تأمین گردید که در پیشبرد اهداف شرکت مؤثر بوده است.

متولی زاده در ادامه گفت: بامدیریت هیات امناء جدید و تلاش امورنظارت برخدمات عمومی وفنی، شاهد فعالیت جدید وموثر تعاونی مصرف کارکنان و مجموعه فرهنگی ورزشی باشگاه برق خراسان هستیم که میزبانی حدود ۷ هزارو ۳۵۰ نفرشب درمجموعه فرهنگی ورزشی برق صورت گرفته وهمچنین صرفه جویی ۱۲۰ هزار متر مکعب آب درفضای سبز ومجموعه ورزشی شرکت، از دیگر اقدامات معاونت مالی وپشتیبانی این شرکت در سال گذشته بوده است.

متولی زاده در تشریح اقدامات معاونت منابع انسانی بیان داشت: در زمینه اصلاح ساختار سازمانی، پیگیری حق وحقوق کارکنان، تکریم وتجلیل از بازنشستگان، برگزاری جشن تکلیف فرزندان، توجه به آموزش، درمان و ورزش پرسنل اقدامات ارزشمندی انجام شده است و باتوجه به درخواست هیات مدیره، توانمند سازی وصدورپروانه صلاحیت حرفه‌ای کارکنان از جمله فعالیت‌های معاونت منابع انسانی بوده است. وی با اشاره به گزینش دقیق در جذب نیرو‌های جوان درسال گذشته، تلاش برای استفاده از نیرو‌های جدیدالاستخدام و فراهم کردن زمینه ارائه توانمندی آنان برای رشد وتحرک بیشتر را خواستار شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان در ادامه، مدیریت بحران و کار بسیار مهم پیشنهاد تدوین تعرفه‌های برق درسطح ملی را از جمله فعالیت‌های معاونت هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای خراسان عنوان کرد.

وی در این مراسم بیان داشت: نظام یافتگی و ساماندهی امور مربوطه توسط دفتر هیات مدیره، رسیدگی به مباحث حقوقی و با کمترین مساله درمحاکم حقوقی توسط همکاران قوی در دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات، پیگیری جدی و تلاش مناسب و محسوس در انجام امور توسط دفتر روابط عمومی، برقراری نظم وانضباط در محیط اداری توسط دفترحراست وامورمحرمانه و توجه به تولید پراکنده برق و انرژی‌های تجدید پذیر، علی رغم کار پرحجم و سخت در این زمینه را جزو فعالیت‌های بارز و ارزشمند دفاتر مستقل حوزه مدیریت برشمرد و افزود: فعالیت‌های صورت گرفته در دفاتر حوزه مدیریت، همطراز اجرای پروژه‌ها دارای اهمیت است. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان ضمن اشاره به عملکرد موفق حوزه بانوان وخانواده، اقدامات پایگاه مقاومت بسیج شرکت را در سال گذشته خوب ارزیابی کرد و مهم‌ترین آن را هماهنگی در زمینه مدیریت مصرف برق دانست.

برنامه‌های سال ۱۳۹۷
متولی زاده ضمن اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری، اظهارداشت: افتخار داریم که این شرکت در استفاده از کالا‌های ایرانی در صنعت برق کشور پیشتاز است واستفاده از کالا‌ها وتجهیزات ایرانی درسال جاری بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. وی همچنین افزود: باتوجه به مصوبه دولت، مدیران ومعاونین در بخش‌های مختلف شرکت در اجرای این سیاست‌ها نقش مهمی را دارند و عدم استفاده از کالا‌های خارجی را باید مورد توجه قراردهند.

وی درخصوص برنامه‌های سال ۱۳۹۷ بیان داشت: ۳۷۰ کیلومتر خط انتقال برق احداث و ۸۲۰ مگاولت آمپر ظرفیت جدید در سال جاری افزایش خواهد یافت و اجرای دو پروژه طرح جامع شهرمشهد و طرح خطوط انتقال و فوق توزیع برق کشور از جمله پروژه‌های مهم سال جاری است که منابع لازم برای این پروژه‌ها از محل فروش اموال مازاد، انجام تهاتر و از سایر روش‌ها تأمین خواهد شد و همچنین کمک به تسریع در اجرای پروژه برقی کردن حمل و نقل عمومی درشهر مشهد از دیگر برنامه‌های این شرکت است.

متولی زاده درپایان خاطرنشان ساخت: باتوجه به کاهش بارندگی‌ها در سال گذشته و پیش بینی کاهش ۴ هزار مگاوات تولید برق آبی در کشور درسال جاری، ضروری است تا مدیریت بار و اجرای طرح ذخیره عملیاتی به طور جدی موردتوجه قرار گیرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار