کد خبر: ۳۰۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
صادق زاده گفت: در قیمت‌های خرید تضمینی تغییری بوجود نیامده است و دقیقا تا پایان سال با همان شرایط قبلی ادامه دارد. قرارداد‌های اعطای نمایندگی به شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای ارسال شده و تا پایان فروردین مبادله می‌شوند. به شرکت‌ها گفته ایم کار تجدیدپذیر‌ها را متوقف نکنند. وزیر نیرو موافق شرایط فعلی هستند.
سرویس انرژی های تجدید پذیر برق نیوز: رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری ایران در گفت و گو با خبرنگار برق نیوز گفت: هیچ کدام از اعداد و ارقام و شرایط خریدتضمینی برق تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر نسبت به سال گذشته تغییر نکرده و همچنان به همان شکل قبلی خرید تضمینی، بستن قرارداد‌ها و اعطای مجوز‌های مربوطه ادامه دارد.

دکتر سید محمدصادق زاده بیان داشت: وزیر نیروی در در تاریخ ۹۵.۰۲.۱۹ مصوبه شماره ۹۵.۱۴۲۷۳.۳۰.۱۰۰ که یک تصویب نامه دائمی است را ابلاغ نمودند و این مصوبه که محدود به زمان مشخصی نیست موجب ثبات در این حوزه خواهد شد و لذا شرایط همچنان به قوت خود باقی است مگر اینکه توسط شخص وزیر مصوبه جدیدی ابلاغ شود.

وی گفت: روی قیمت‌ها تغییری بوجود نیامده است و دقیقا همان شرایط قبلی وجود دارد. با توجه به شتاب فعلی توسعه تجدیدپذیر‌ها در کشور نیازی به تغییر قیمت‌ها نبوده و شتاب فعلی تند نیست که این قیمت‌ها برای ما مشکل ساز شود.

معاون وزیر نیرو توضیح داد: اگر با همین آهنگ جلو برویم تجدیدپذیر‌ها کاملا در کشور جا خواهد افتاد و ممکن است بعد از یکی دو سال آینده برای کنترل شتاب احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تغییراتی در نرخ خرید تضمینی برق اتفاق بیفتد.

رئیس ساتبا تاکید کرد: امسال و تا پایان سال هیچ تغییراتی در نرخ خرید تضمینی و شرایط صدور مجوزات نخواهیم داشت. همان بخشنامه‌های قبلی معتبر بوده و دیگر نیازی به ارسال بخشنامه‌های جدید نداریم، ولی چون تاریخ قرارداد‌های اعطای نمایندگی به شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای تا پایان سال ۹۶ مشخص شده بود این قرارداد‌ها دوباره تمدید می‌شود.

وی بیان داشت: برای صدور مجوز ظرفیت‌های پایین احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور، سال گذشته قرارداد‌های اعطای نمایندگی به شرکت‌های توزیع و برق منطقه ای ارسال شده بود که یکساله بود و امسال نیز دوباره برای شرکت‌های توزیع نیروی برق و برق منطقه ای‌ها ارسال شده است که در حال امضا شدن و تکمیل نهایی است.

دکتر سید محمدصادق زاده در ادامه گفت: در تاریخ ۵ فرودین ۹۷ قرارداد‌های جدید اعطای نمایندگی صدور مجوز برای شرکت‌ها ارسال شده است که پیش بینی می‌شود تا پایان فرودین این مبادلات پایان پذیرد. قرارداد‌های جدید ۵ ساله بوده تا نیاز نباشد در پایان هر سال در این خصوص تصمیم گیری جدید صورت گیرد.

معاون وزیر نیرو گفت: با اینکه تاریخ قرارداد‌های قبلی تا پایان ۹۶ بود، ولی ما به شرکت‌ها اعلام کرده ایم که صدور مجوز و پیگیری‌های اداری را متوقف نکنند و تا بصورت پیوسته این خدمات ارائه گردد. در بسیاری از شرکت‌ها این خدمات مانند گذشته ادامه پیدا کرد، ولی برخی از شرکت‌ها کار را متوقف کرده بودند که بلافاصله قرارداد‌های جدید ارسال شد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

رئیس ساتبا با اشاره به نظر مثبت وزیر نیرو در خصوص توسعه انرژی های تجدیدپذیر در کشور گفت: وی با شرایط و روند فعلی خرید تضمینی و صدور مجوزهای نیروگاه های تجدیدپذیر موافق بوده و بارها در مصاحبه های خود بر لزوم افزایش ظرفیت تولید برق از تجدیدپذیرها تاکید کرده اند.

وی در پایان بیان داشت: تمامی مطالبات مربوط به خرید تضمینی برق تجدیدپذیر به سرمایه گذاران پرداخت شده است و با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال به ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه نصب شده تجدیدپذیر خواهیم رسید.
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
قیمت ارزم که یه چیز کوچیک و بی اهمیته!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
عمو جان افزایش قیمت ارز و تعرفه گمرک پنلها چیز مهمی نبوده که برای قرارداد بستن دوباره و با قیمت قبل منت سرمردم می ذارین.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
با سلام و احترام به خوانندگان محترم
سیاستهای شخصی و بدون مطالعه صادق زاده با شتاب ادامه دارد و کسی هم نیست به متولیان و تصمیم سازان صنعت برق بگوید چرا ساکت نشسته اند ، هر چند صادق زاده با این سیاستها قصد دارد در آینده بخش خصوصی و سرمایه گذاران را در برابر ساتبا ، وزارت نیرو ، سازمان برنامه و بودجه قرار دهد...
با شعار استفاده از سرمایه بخش خصوصی ، می خواهند عرصه را تنگ تر نمایند و بدین وسیله غده ایی را در وزارت نیرو بوجود آورد که بتواند وزارت نیرو ناچار باشد با این بیماری او را بر صندلی معاون وزیر ابقا نماید ، هر چند این سیاستها در آینده برای صادق زاده مشکلاتی را بوجود خواهد آورد که ناچار باشد استعفا بدهد .
پیمان صبور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
0
0
"معاون وزیر نیرو توضیح داد: اگر با همین آهنگ جلو برویم تجدیدپذیر‌ها کاملا در کشور جا خواهد افتاد"
امروز (98/2/1) در تقریبا سالگرد این فرمایشات گهربار، تقریبا چیز ملموسی از احداث نیروگاههای مگاواتی باقی نمانده و "اگر با همین آهنگ جلو برویم تجدیدپذیر‌ها کاملا در کشور از یادها خواهد افتاد"!
شفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
0
0
با تبریک به ایشان و دیگر مدیران وزارت نیرو علی الخصوص برق حرارتی، با تدابیر ایشان بعد از یکسال با موفقیت توانستیم کشتی انرژی های تجدیدپذیر را به گل بنشانیم.
اکبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
0
0
"تمامی مطالبات مربوط به خرید تضمینی برق تجدیدپذیر به سرمایه گذاران پرداخت شده است و با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال به ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه نصب شده تجدیدپذیر خواهیم رسید."
امروز نه تنها تمامی مالکین نیروگاه ها از ساتبا طلبکار می باشند، همچنین فقط نیروگاه هایی که بصورت مستقیم یا غیرمستقیم از بودجه دولتی استفاده کردند، در سال 97 احداث شده اند و کل ظرفیت به زور به 700 مگاوات رسیده است!!!
یک دلسوخته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
0
0
با عرض تبریک و تسلیت؛ شما حداقل به یکی از وعده هایی که داده بوده اید عمل کردید و با انفعال کامل توانستید امید خیل عظیم مشتاقان به این زمینه را ناامید کنید.
یک سرمایه گذلر ضرر کرده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
0
0
برادر، اینهمه ما وقت و هزینه و آبرو برای اجرای طرح مایه گذاشتیم، به همین راحتی ملت را بازیچه خودتون قرار میدهید، چرا آخه!؟
صادق زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۱
0
0
اگه همین خبر را تیتر 1 سایت ساتبا کرده بودند، میدید که یک نفر هم برای دریافت پروانه کاغذی از ساتبا اقدام نمی کرد.
مخاطب برق نیوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
0
0
به برق نیوز پیشنهاد میدهم که این خبر را به تاریخ روز مجدداً منتشر کنید، چون از قرار معلوم در سال 98 نیز این اتفاق نخواهد افتاد.
حداقل در قسمت پیشنهاد سردبیر انتشار مجدد کنید.
با تشکر
مدیر پایگاه در این خصوص دوباره مصاحبه ای ترتیب خواهیم داد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار