کد خبر: ۳۰۹۲۵
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۸ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
استاندار خراسان رضوی گفت: این استان به علت ظرفیت‌های بالقوه، چون وجودخراسان رضوی؛ پیشرو در حوزه نیروگاه‌ها در کشور فراوانی روز‌های آفتابی به عنوان سرزمین خورشید و تونل‌های بادی خوب که داراست در حوزه نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در کشور پیشرو است.
به گزارش برق نیوز، استاندار خراسان رضوی گفت: این استان به علت ظرفیت‌های بالقوه، چون وجودخراسان رضوی؛ پیشرو در حوزه نیروگاه‌ها در کشور فراوانی روز‌های آفتابی به عنوان سرزمین خورشید و تونل‌های بادی خوب که داراست در حوزه نیروگاه‌های بادی و خورشیدی در کشور پیشرو است.

علی رضا رشیدیان افزود:برای توسعه این نیروگاه‌ها با جذب سرمایه گذار‌های داخلی و خارجی تلاش‌های خوبی صورت گرفته و همکاری مناسبی بین وزارت نیرو، بانک‌ها وسازمان‌های مربوط متقاضی نیروگاه‌های برقی انجام شده است.

او گفت: توسعه این نیروگاه‌ها هم در قالب ورود دستگاه‌های دولتی برای استفاده از این ظرفیت و کاهش برق مصرفی و هزینه‌ها اجرایی شده و هم این نیروگاه‌های کوچک در اقصی نقاط استان برای گروه ها‌ی مختلف در حال نصب و اجراست.

استاندار خراسان رضوی افزود: همزمان با اجرای این طرح‌های کوچک نیروگاهی، ساخت نیروگاه‌های بزرگ نیز آغاز شده است و امیدواریم امسال هم در پهنه‌های گسترده تری از استان این نیروگاه‌ها گسترش یابد.

رشیدیان در زمینه نیروگاه‌های بادی هم گفت: در حوزه نیروگاه‌های کوچک و تکنولوژی آن به خودکفایی رسیده ایم و امید است در سال آینده بیشتر بتوانیم از آن بهره گیریم.

او ابراز امیدواری کرد: نصب نیروگاه‌های خورشیدی در پهنه گسترده تری برای تامین برق در خراسان رضوی و کشور گسترش یابد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار