کد خبر: ۳۱۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۹ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا از افزایش ۳۶۶ درصدی تولید انرژی تجدیدپذیر و احداث بیش از ۱۰۰۰ نیروگاه تجدید پذیر ۵ کیلوواتی بر بام منازل و خود کفایی ۵ شرکت ایرانی در زمینه تولید پنل‌های خورشیدی در ایران خبر داد.
به گزارش برق نیوز، سیدمحمد صادق‌زاده در این باره اظهار کرد: در کنار اینکه ایران مقام پنجم را در منابع نفت و دوم را در گاز و اول را در حوزه هیدرو کربن‌ها داراست، از جایگاه بسیار مناسب‌تری در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر برخوردار بوده به نحوی که از دشت‌های گسترده‌ای جهت تولید برق از طریق احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی برخوردار است.

وی افزود: در سالی که گذشت با همت و تلاش مردم بزرگوار و سرمایه گذاران بخش خصوصی ما شاهد توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشورمان بودیم، به نحوی که تا ابتدای سال ۹۷ ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر به ۵۵۰ مگاوات افزایش پیدا کرده و امیدواریم تا پایان تابستان امسال به ۶۰۰ مگاوات برسد.

صادق زاده ادامه داد: همچنین بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری این ظرفیت باید به ۱۰۰۰ مگاوات برسد و هر ساله امیدواریم شاهد افزایش ۱۰۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشورمان باشیم.

معاون وزیر نیرو با اشاره به رشد ۳۶۶ درصدی تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور گفت: با همت مردم ما امروزه شاهد بیش از ۱۰۰۰ نیروگاه تجدیدپذیر ۵ کیلوواتی نصب شده بر بام منازل در کشورمان هستیم و امیدواریم در آینده با تلاش بخش خصوصی و علاقه و همت ملی مردم توسعه این نیروگاه‌ها افزایش یابد.

رئیس ساتبا در پایان با اشاره به نامگذاری سال جاری به‌عنوان "حمایت از کالای ایرانی" از سوی مقام معظم رهبری گفت: خوشبختانه ۵ شرکت ایرانی در زمینه تولید پنل‌های خورشیدی و دو شرکت داخلی در زمینه تولید توربین‌های بادی توانسته‌اند بخش قابل توجهی از نیاز سرمایه‌گذاران را تأمین نمایند و در زمینه نیرورسانی و سازه نیروگاه‌های خورشیدی نیز به خودکفایی کامل دست یافته‌ایم.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار