کد خبر: ۳۱۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۹ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
قبل از بهره برداری از خط تکمداره ۶۳ کیلوولت مقدم – رشت شمالی، شرکت برق منطقه‌ای گیلان جهت تامین تغذیه ۶۳ کیلوولت پست مقصد (پست مقدم) و سایر پست‌های همجوار در شرایط بحرانی و پیک مصرف، با مشکل جـدی مواجـه بود و در مقاطعی نیز ناگزیر به اعمال خاموشی برای مشترکین منطقه مرکزی رشت می‌شد.
به گزارش برق نیوز، با توجه به قدمت زیاد و فرسودگی خط ۱۳۲ کیلوولت تکمداره رشت- بندر انزلی و آسیب وارده به سیم هادی بر اثر بارش برف سنگین در سالیان گذشته، شرکت برق منطقه‌ای گیلان، بازسازی بخشی از پروژه به طول حدود ۵/۱۲ کیلومتر را با تغییر ولتـاژ از ۱۳۲ کیلوولت به ۶۳ کیلوولت و به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های پیش بینی شده جهت افزایش قابلیت اطمینان شبکه فـوق توزیـع شهر رشت در دسـتورکار قرار داد که علی رغم تکمیل سیم کشی بخش اعظم پروژه، به دلیل عدم اجرای حدود ۷۰۰ متر (حدفاصل برج‌های شماره ۳۴ الی ۳۷) از مسیر خط موصوف در اثر بروز ممانعت حقوقی، اجرای این پروژه از سال ۹۰ متوقف شد.
 
با عنایت به اهمیت خط فوق توزیع مورد نظر برای تأمین برق مطمئن شهر رشت (پایداری الکتریکی پست‌های ۲۰/۶۳ کیلوولت مقدم و توحیدگلسار، مخصوصاً در اوقات پیک مصرف) و با توجه به پیگیری‌های متعدد انجام شده از کلیه نهاد‌های ذیربط جهت رفع ممانعت و امکان تکمیل عملیات اجرایی، با رفع ممانعت از این پروژه، عملیات سیم کشی بخش باقیمانده این خط انجام و پروژه مورد نظر برقدار و به بهره برداری رسید.

گفتنی است که قبل از بهره برداری از خط تکمداره ۶۳ کیلوولت مقدم – رشت شمالی، شرکت برق منطقه‌ای گیلان جهت تامین تغذیه ۶۳ کیلوولت پست مقصد (پست مقدم) و سایر پست‌های همجوار در شرایط بحرانی و پیک مصرف، با مشکل جـدی مواجـه بود و در مقاطعی نیز ناگزیر به اعمال خاموشی برای مشترکین منطقه مرکزی رشت می‌شد.

علاوه بر این مشکلات، تکمیل و بهره بـرداری از ظرفیت کامل خـط و پست توحیـد گلـسار (که مطابق برنامه ریـزی انجـام شـده با سرمایه گـذاری بالغ بـر ۳۰۰ میلیارد ریال تا قبـل از پیک بار تابسـتان ۹۷ آمـاده بهره برداری خواهد بود)، مستلزم برقدار شدن این خط بود که با تحقق این مهم، ضمن فراهم شدن امکان بهره گیری مناسب از سرمایه گذاری انجام شده برای احداث خط و پست موصوف، کاهش خاموشی‌های ناخواسته را نیز درپی خواهد داشت.

شایان ذکر است که طرح اولیه خط تکمداره ۶۳ کیلوولت مقدم – رشت شمالی تحت عنوان «خط ۱۳۲ کیلوولت تکمداره رشت- بندر انزلی» در سال ۱۳۴۶ احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته بود
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار