کد خبر: ۳۱۲۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
مديرکل دفتر روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو گفت: مردم زماني متوجه اهميت توليد برق از پنل‌هاي خورشيدي مي‌شوند که ارزش انرژي و آب براي آنان مشخص شود و وزارت نيرو تلاش دارد در پرتو نگاه عدالت اجتماعي و مسئوليت اجتماعي براي همگان دسترسي به نعامت آب و برق را فراهم کنيم.
به گزارش برق نیوز، صديقه ببران در نشست هماهنگي فرماندهان بسيج صنعت آب و برق با اشاره به نزديک شدن به فصل گرما و شروع استفاده از وسايل سرمايشي، گفت: با شروع فصل گرما، 20 هزار مگاوات انرژی صرف تامين برق وسايل سرمايشی مي‌شود.

مديرکل دفتر روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو ظرفيت عظيم بسيج در حوزه فرهنگ‌سازي را بسيار مهم خواند و افزود: بسيج همواره و در همه صحنه‌ها کمک حال کشور بوده است.

وي خود انگيزشي، داوطلبانه، اصول اخلاقي، کارگروهي، روحيه مشارکت، عدم وابستگي حزبي و جناحي، روحيه فرصت‌گرايي و آينده‌نگري، نگاه عام‌المنفعه و گستردگي در جامعه را از ويژگي‌هاي مهم بسيج دانست و افزود: بسيج حلقه قوي اتصال مردم است و بايد از اين ظرفيت کلان و ويژگي منحصر به فرد استفاده شود.

ببران 90 درصد از حجم آب مصرفي را متعلق به حوزه کشاورزي دانست و گفت: حدود شش درصد از این مایع حیاتی در بخش شرب و حدود چهار درصد در حوزه صنعت مصرف می‌شود.

وی اشکال اساسي را در بد مصرفي بخش‌هاي مختلف عنوان کرد و افزود: براي توليد هر هندوانه 286 ليتر آب مصرف مي‌شود و اين درحالي است که در سيستان و بلوچستان هندوانه‌هايي که با اين حجم آب توليد مي‌شوند از مصرف هم خارج مي‌شوند.

مديرکل دفتر روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو به استفاده از توان بسيج در بخش‌هاي کشاورزي و روستايي اشاره کرد و گفت: استفاده بي حد و اندازه از چاه‌هاي غيرمجاز و حقابه‌هاي زیست محیطی از ديگر چالش‌هاي این بخش است.

ببران به تشکيل کارگروه سازگاري با کم آبي با مصوبه دولت اشاره کرد و گفت: مقوله کم آبي در کشور از سال‌هاي گذشته و از زمان نياکان ما وجود داشته است و براساس برآوردهاي علمي تا 10 سال ديگر نيز ادامه دارد از اين رو سازگاري با کم آبي بايد به عنوان يک اصل قرار گيرد و زودگذر نباشد.

وي تصريح کرد: مردم زماني متوجه اهميت توليد برق از پنل‌هاي خورشيدي مي‌شوند که ارزش انرژي و آب براي آنان مشخص شود و وزارت نيرو تلاش دارد در پرتو نگاه عدالت اجتماعي و مسئوليت اجتماعي براي همگان دسترسي به نعامت آب و برق را فراهم کنيم.

مديرکل دفتر روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو نقش بسيج در کمک به فرهنگ سازي مصرف و نهادينه شدن فرهنگ و گفتمان مصرف را بسيار با اهميت دانست و گفت: وزارت نيرو با برگزاري جلساتي با مديران صداوسيما و استفاده از ظرفيت فضاي مجازي سعي در ايجاد فرهنگ مدیریت مصرف دارد.
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اقتصاددان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
1
2
با این قیمت ارزان برق معلومه کسی سراغ انرژی خورشیده نمیره همشیره..!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
1
2
هندوانه متهم اول این روزهای وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان آب، سازمان حفظ محیط زیست و ..... این رقم 286 لیتر از کجا آمده است؟
ناشناس
|
Italy
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
1
0
چه عجب سرکار خانم پیداشون شد!
از برق نیوز خواهش می کنم حتما یک مصاحبه در رابطه با مصیبت های صنعت برق با ایشان داشته باشند
اردکانیان و حائری و کردی که جوابگو نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
پلنگ
همكار برق باختر
|
Spain
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
شما كه درك كرديد احتمالا با وارد كنندگان اين پنل ها هيچ سرو سري كه نداريد هيچ فقط و فقط بحث علمي مي كنيد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار