کد خبر: ۳۱۲۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
علیرضا صبوری با اشاره به تبدیل بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار طی دو سال گذشته گفت: با تبدیل این حجم از شبکه به کابل خودنگهدار، علاوه بر مزایای دیگر این نوع اقدام، میزان سرقت از شبکه برق نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
به گزارش   برق نیوز، علیرضا صبوری با اشاره به تبدیل بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار طی دو سال گذشته گفت: با تبدیل این حجم از شبکه به کابل خودنگهدار، علاوه بر مزایای دیگر این نوع اقدام، میزان سرقت از شبکه برق نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی با بیان این که پیش از این، ماهانه حدود ۲ تن سرقت سیم در شبکه‌های توزیع برق استان گزارش می‌شد، افزود: با اجرای پروژه‌های تبدیل شبکه، هم اکنون به عدد کمتر از یک کیلوگرم رسیده ایم که امید است پس از اتمام پروژه، سرقت از شبکه به صفر مطلق برسد.

وی مشکلات سرقت از شبکه‌های توزیع برق در گذشته را متعدد ذکر کرد و اظهار داشت: قطعی برق در محدوده سرقت، اعزام نیرو برای جایگزینی کابل‌ها و ادوات سرقتی، هزینه‌های زمانی و ریالی این اقدامات، پیگیری‌های حقوقی و قضایی و خطراتی که متوجه سارقان شبکه بود، همگی از جمله مشکلات دائمی شرکت به شمار می‌رفت.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق استان، هیچ گونه از اقدامات بازدارنده از سرقت در گذشته چندان موفق نبوده و ما تصمیم گرفتیم به جای تعقیب قضایی مجرمان، زمینه‌های وقوع جرم را از بین ببریم که به این منظور با اجرای پروژه‌های تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار توانستیم میزان سرقت از شبکه را به مرز صفر برسانیم.

صبوری، کاهش تلفات، کاهش خاموشی، افزایش ایمنی، کاهش اتصالات منجر به آتش سوزی با شاخ و برگ درختان، کاهش پرنده زدگی، بهبود مبلمان شهری شبکه و پیشگیری از انشعاب گیری‌های غیرمجاز را از جمله دیگر مزایای تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل خودنگهدار برشمرد.

شرکت توزیع برق خراسان شمالی برای سال ۱۳۹۷، تبدیل ۸۰۰ کیلومتر دیگر از شبکه سیمی فشار ضعیف استان که به طور عمده شبکه‌های روستایی را شامل می‌شود، در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار