کد خبر: ۳۱۳۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد از کاهش تلفات برق در استان خبر داد و گفت: تا پایان سال ۹۶ میزان تلفات و هدررفت برق در استان به هفت درصد رسیده است.
به گزارش برق نیوز،  محمدرضا صحتی  با اشاره به اینکه مجموع طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف استان یزد به ۱۸ هزار و ۵۷۳ کیلومتر رسیده است، اظهار داشت: این شبکه‌ها در حال حاضر به ۶۴۳ هزار و ۵۵۲ مشترک برق‌رسانی می‌کنند که آمار مشترکان خانگی به ۵۲۲ هزار و ۲۷۲ مشترک رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مشترکان صنعتی، ۱.۸ کل مشترکان برق استان یزد را تشکیل می‌دهند، افزود: با این وجود ۱۳ درصد انرژی برق استان توسط صنایع مصرف می‌شود که این نشان از صنعتی بودن یزد دارد.

صحتی، کل انرژی برق مصرف شده در سال گذشته را ۴ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۱۳۸ میلیون کیلووات ساعت اعلام کرد و بیان داشت: در سال گذشته ۲۱ هزار و ۶۷۹ مشترک به استان یزد اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد با بیان اینکه تلفات برق یکی از مواردی است که در تلاش برای کاهش آن هستیم، عنوان کرد: در راستای کاهش تلفات برق، اقدام به نصب کنتور در مناطق روستایی و ییلاقی خارج از دسترس مشترک کرده ایم ضمن اینکه طرح کاهش تلفات برق از محل خاص به مبلغ ۱۱۲ میلیارد ریال نیز در دست پیگیری است.

صحتی خاطرنشان کرد: تهیه طرح‌های کاهش تلفات جدید به مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال و دفاع از طرح‌ها در دفتر فنی مهندسی توانیر و جایابی و پیگیری نصب خازن فشار ضعیف و فشار متوسط در شبکه‌های جدید و جایابی بهینه خازن‌ها نیز از دیگر اقدامات انجام شده در راستای کاهش تلفات برق است.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با اجرای این طرح‌ها، میزان کاهش تلفات به ۹.۵ درصد برسد که تا پایان سال ۹۶، هفت درصد از این میزان محقق شده است.

صحتی تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در راستای کاهش تلفات برق، تعویض ۱۶ هزار و ۵۰۰ کنتور معیوب در استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مجوز‌های صادر شده برای نیروگاه‌های گازسوز نیز بیان کرد: در مجموع ۲۳ مجوز برای این نیروگاه‌ها صادر شده که ۱۹ مورد آن در حال احداث است و پنج مورد نیز به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد در مورد مجوز‌های صادر شده برای نیروگاه‌های انرژی خورشیدی نیز اظهار داشت: تاکنون ۱۷ مجوز برای این منظور صادر شده که سه نیروگاه در حال احداث و چهار نیروگاه نیز در مرحله عقد قرارداد تضمینی است.

وی در مورد خاموشی‌های استان یزد نیز افزود: در سال ۹۵ به ازای هر مشترک، ۸۸ دقیقه خاموشی در استان رخ داده که این میزان در سال ۹۶ به ۸۰ دقیقه رسیده و امیدواریم در سال ۹۷ شاهد کاهش بیشتر آن باشیم.

صحتی بیان کرد: اقداماتی در راستای کاهش خاموشی در زمان طوفان نیز در استان انجام شده که از آن جمله می‌توان به انجام عملیات مستمر سرویس و نگهداری در طول سال، آماده باش گروه‌های عملیات برای رفع خاموشی ناشی از شرایط جوی و استقرار خودرو‌های عملیاتی در محل، بهره‌گیری از فنوری‌های نوین در راهبری خطوط و استفاده از مزیت‌های اتوماسیون، پایش وضعیت هوا و انجام اقدامات پیشگیرانه در مناطقی که در معرض شرایط نامساعد قرار دارد، اشاره کرد.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار