کد خبر: ۳۱۴۸۴
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
یکی از واحد‌های فناوری مرکز رشد واحد دانشگاه آزاد رشت دستگاه کنترل از راه دوری را عرضه کرده که می‌توان از این طریق تجهیزات برقی خانه را خاموش و یا روشن کرد.
به گزارش برق نیوز، محمدعلی جوافشان، با اشاره به چالش‌های کشور برای تامین آب مصرف، گفت: در این راستا به منظور کاهش آب مصرفی دستگاه آبیاری اتوماتیک برای مصارف خانگی را ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه این دستگاه به شیر آب متصل می‌شود، اظهار کرد: دستگاه آبیاری طراحی شده مجهز به تایمری است که از یک ثانیه تا ۱۶ ساعت قابلیت تنظیم دارد و می‌توان بر این اساس میزان زمان آبیاری را از یک ثانیه تا چند ساعت تنظیم کرد.

جوافشان طراحی و ساخت دستگاه کنترل رطوبت و دما برای مرغداری‌ها و سالن‌های پرورش قارچ را از دیگر دستاورد‌های تحقیقاتی این واحد فناوری نام برد و یادآور شد: دقت سنسور گرمایی این سیستم ۶۲۵ صدم درجه و دقت سنسور دمایی آن ۵ درجه است.

وی با اشاره به ساخت دستگاه پریز کنترلی در این واحد فناوری خاطرنشان کرد: این دستگاه به صورت سه راهی ساخته شده است که یک طرف آن به برق مستقیم متصل است و طرف دیگر به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان از راه دور تجهیزات برقی را روشن و یا خاموش کرد.

به گفته مجری طرح، این دستگاه موجب کاهش مصرف برق خواهد شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار