کد خبر: ۳۱۵۱۵
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
شرکت خودروسازی ولوو هم‌اکنون در حال آزمایش اتوبوس‌های برقی و الکتریکی بسیار بزرگ و بلندی است که ظرفیت جابجایی ۱۳۵ مسافر را دارد.
به گزارش برق نیوز، بسیاری از کشور‌های جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گاز‌های گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست و سلامت شهروندان، خودرو‌های تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

در این میان، بجز خودرو‌های سواری و شاسی بلند برقی، تولید کامیون، وانت، اتوبوس و حتی موتورسیکلت‌های الکتریکی نیز از توجه خاصی از سوی شرکت‌های بزرگ خودروساز برخوردار شده است؛ بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودرو‌های برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودرو‌های برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودرو‌های پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودرو‌هایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

حالا گزارش‌های جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت خودروسازی ولوو که در تولید خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین در جهان شهرت و آوازه بلندی دارد، در حال تست و آزمایش اتوبوس‌های برقی مفصل دار در سوئد است که طول بسیار بزرگتری نسبت به مدل‌های پیشین و معمولی دارد و قادر است ۱۳۵ مسافر را حمل کند.

این اتوبوس برقی و الکتریکی ۱۸.۷ متر طول و ظرفیت جابجایی و حمل حدودا ۱۳۵ مسافر را دارد.

ولوو آزمایش اتوبوس‌های جدید برقی و مفصل دار خود را در گوتنبرگ سوئد شروع کرده است، ولی آغاز استفاده همگانی و ورود آن به ناوگان حمل و نقل شهری در ماه ژوئن کلید زده خواهد شد.

جالب اینجاست که ولوو برای قدرت این اتوبوس‌های برقی از باتری‌های بزرگتری استفاده نمی‌کند بلکه از سیستم شارژ سریع آپ شارژ با توانی بالغ بر ۴۵۰ کیلووات بهره می‌برد. طرح آزمایشی این اتوبوس‌های برقی که از سال ۲۰۱۵ تاکنون در مسیر خط ۵۵ گویتنربرگ سوئد فعال است، اجرا می‌شود.

گفته می‌شود این اتوبوس‌های جدید و الکتریکی از امکانات قابل توجهی همچون اینترنت Wi-Fi رایگان، نقاط شارژ برای تلفن‌های همراه و راهنمای اطلاعات ترافیکی نیز برخوردار خواهند شد.

شرکت خودروسازی ولوو که از سال ۱۹۲۴ میلادی در زمینه طراحی، تولید و عرضه کامیون، تریلی، اتوبوس و قطعات مربوط به وسائل نقلیه آغاز بکار کرد، توانست سهم بزرگی از بازار ماشین‌های سنگین را در جهان به خود اختصاص دهد.

سوئد یکی از کشور‌های پیشگامی است که به منظور حفظ محیط زیست و کاهش میزان انتشار آلاینده‌های موجود در جو زمین، اقدامات گسترده‌ای را برای توسعه استفاده و تولید خودرو‌های برقی، پاک و دوست‌دار محیط زیست انجام داده است.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودرو‌های بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار