کد خبر: ۳۱۶۰۰
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
عضو شورای شهر بادرود گفت: اصلاح تعرفه برق منطقه گرمسیری بادرود، مطالبه مردم این دیار کویری است.
به گزارش برق نیوز، محسن نوین بخت در جلسه بررسی مشکلات شهر‌ها و روستا‌های شهرستان با اشاره به کویری بودن این منطقه اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما هزینه‌های برق در شهرستان نطنز سرسام‌آور می‌شود که در این راستا می‌طلبد تا مسئولان توجه ویژه‌ای داشته باشند تا تعرفه برق مناطق گرمسیری به ویژه منطقه کویری بادرود اصلاح شود.

حسین میرزاییان، عضو شورای شهر بادرود با بیان اینکه روزانه چهار میلیون لیتر مصرف آب کولر‌های آبی در بادرود است، گفت: برای صرفه جویی در مصرف آب شهری دولت باید تعرفه برق منطقه بادرود را نیم بها محسوب کند تا زمینه استفاده از کولر‌های گازی به جای آبی فراهم شود.

وی اظهار کرد: بحران آب در سراسر کشور به ویژه مناطق کویری بسیار جدی است و علاوه بر ترویج فرهنگ صرفه جویی توسط مردم، دولت نقش عمده و اساسی در جلوگیری از این بحران دارد.

این عضو شورای عالی استان‌ها افزود: سال‌ها است که مردم این منطقه کویری خواهان محاسبه تعرفه برق مصرفی خانگی براساس تعرفه‌های مناطق گرمسیری هستند، اما تاکنون هیچ اقدام عملی در این خصوص اتخاذ نشده است.

میرزاییان گفت: هر سال با وجود خواسته برحق مردم در تعیین تعرفه برق مناطق گرمسیری از سوی وزارت نیرو، هزینه‌های سرسام آوری گریبان گیر مردم منطقه می‌شود.

عضو شورای شهر بادرود اظهار امیدواری کرد: ما از نماینده انتظار داریم تا این مهم را به طور جدی پیگیری کند تا نتیجه نهایی حاصل شود.

خامسی رییس آبفای بادرود با اشاره به مصرف کولر‌های آبی گفت: به طور متوسط برای هر کولر آبی روزانه نزدیک به ۲۰۰ لیتر جهت سرمایش منازل و سایر بنا‌ها و ساختمان‌های مناطق بادرود نیازمند است.

وی تصریح کرد: در یک محاسبه کلی بالغ بر ۲۰ هزار کولر آبی در منازل، مغازه ها، ارگان‌ها و ادارات دولتی در بخش بادرود نصب شده اند که نزدیک به چهار میلیون لیتر آب شرب بادرود فقط صرف خنک کردن کولر‌های آبی منطقه می‌شود.

خامسی افزود: اگر به طور نسبی فقط چهار ماه در سال کولر‌های بادرود روشن باشند در نتیجه ۴۸۰ میلیون لیتر از آب شرب بادرود مصرف و هدر می‌رود.

 در ایام تابستان درجه گرمای هوا در بادرود به بیش از ۴۵ درجه می‌رسد.
 
منبع: ایمنا
 
 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار