کد خبر: ۳۱۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: مصرف برق کشور ما بیش از ۱.۵ برابر متوسط جهانی است.
به گزارش برق نیوز،  محمد مقدوری  در بیست و ششمین کنفرانس مهندسی برق ایران که در دانشگاه صنعتی سجاد برگزار شد، اظهار داشت: مشهد با اولین مولد برق نصب شده در ایران با قدرت ۱۲ اسب بخار اولین شهری است که از نعمت روشنایی برق برخوردار شد.

وی ادامه داد: امروز با تولیدی بیش از مصرف در خراسان رضوی با قدرت و همت مهندسین برق و کلیه فعالان این صنعت در این استان با تولید بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات، شرایط مطلوبی را در خراسان رضوی شاهد هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی افزود: در شرایطی که در دنیا بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر از نعمت برق بی‌بهره هستند و ۱۰۰ میلیون نفر از این تعداد نیز در خاورمیانه زندگی می‌کنند، در ایران همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار بوده، همچنین، در خراسان رضوی تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار از نعمت روشنایی و برق برخوردار هستند.

مقدوری با اشاره به نقاط ضعف کشور در حوزه برق، بیان کرد: نکته منفی، مصرف بیش از اندازه‌ای است که در کشور داریم، چراکه مصرف برق کشور ما بیش از ۱.۵ برابر متوسط جهان و بیش از ۳.۶ برابر متوسط کشور‌های پیشرفته است.

وی اضافه کرد: این میزان مصرف برق به این معنا است که ما باید برای تولید خود باید از ۳.۶ برابر مصرف انرژی که رقابت اقتصادی بودن تولید را تحت تاثیر قرار می‌دهد، استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضویگفت: در شرایطی که کشور ما یک درصد جمعیت و وسعت کره زمین را دارد، متاسفانه تولید ناخالصی داخلی ما بر اساس اعلام صندوق بین‌المللی پول رتبه بیست و هفتمین را دارد که دهمین مصرف‌کننده انرژی دنیا هستیم.



مقدوری با بیان اینکه چهارمین کشور مصرف‌کننده گاز در جهان هستیم، یادآور شد: سالانه بیش از ۱۸۰ میلیارد متر مکعب مصرف گاز را در کشور داریم و این عدد در مصرف برق با بیش از ۲۵۰ تراز ساعت مصرف برق سالانه رتبه پانزدهم را در جهان داریم که سبب می‌شود، در مصرف انرژی رتبه دهمین را در مصرف انرژی در جهان داشته باشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: ما سالانه بیش از ۶۰۰ میلیون تن دی اکسید کربن را تولید می‌کنیم و در انتشار گاز‌های گلخانه‌ای رتبه‌بندی در جهان داریم، در کنار تمام توفیقات توجه به این ضعف‌ها و برگزاری این جلسات و گردهمایی اساتید کشور می‌تواند به جبران این ضعف‌ها منجر شود.

مقدوری متذکر شد: در موضوع فرهنگ مصرف به‌عنوان اولویت اول توجه جدی و برنامه‌ریزی‌های اساسی باید داشته باشیم و در مرحله بعد نوع مصرف و تنوع سبد انرژی را باید مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: طی سال‌های اخیر در خراسان رضوی شاهد وضعیتی هستیم که برای افق ۲۵ ساله استان یعنی ۱۴۲۰ شمسی برنامه بلند مدت تولید و مصرف برق را پیش‌بینی کردیم، همچنین جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تولید منابع بیشتر و احداث ۵ نیروگاه مولد برق در مجموع با ظرفیت ۲ هزار و ۱۸۰ مگاوات نیز ازجمله مواردی بوده که در شرایط سخت مالی کشور با مشارکت بخش خصوصی در خراسان رضوی انجام شده است.

مقدوری ادامه داد: با نصب کنترل‌های هوشمند در بیش از ۲۷ هزار کنترل، رتبه کمترین تلفات را خراسان رضوی با همت همکاران شرکت برق کسب کردیم و امیدوارم با توفیقات مضاعف در سال‌های پیش‌رو این رتبه اول را در کشور همچنان شاهد باشیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار