کد خبر: ۳۱۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بیرجند از برگزاری مانور قطع برق مراکز حساس و مانور پناهگیری در ساختمان‌های مرتفع در راستای پدافند غیرعامل تا سه ماه آینده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش برق نیوز، کمیته پدافند غیرعامل این شهرستان صبح امروز (۱۹ اردیبهشت) با حضور دستگاه‌های اجرایی در محل فرمانداری برگزار شد.
 
رضا حدادی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بیرجند در این جلسه با تاکید بر اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل، گفت: اولویت نخست پدافند غیرعامل، ایجاد امنیت و حفظ منابع انسانی است.

وی با بیان اینکه باید دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های امسال خود در راستای پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرستان را به همراه پیشنهادات و اعتبارت موردنیاز به فرمانداری بیرجند منعکس کنند، افزود: مانور قطع برق مراکز حساس و مهم و مانور پناهگیری در ساختمان‌های مرتفع شهرستان در راستای پدافندغیرعامل تا سه ماه آینده اجرایی خواهد شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بیرجند ادامه داد: در چرخه مدیریت بحران بحث پیشگیری و آمادگی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید مدنظر قرار گیرند.
 
حسین میری، معاون عملیات سازمان آتش نشانی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برنامه‌های این سازمان در راستای پدافند غیرعامل در قالب همایش، آموزش، مانور و خرید تجهیزات است، عنوان کرد: در هفته پدافند غیرعامل امسال کلاس‌های آموزش عمومی برای مدارس برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات آتش نشانی خرید تجهیزات تخصصی است، گفت: در حال حاضر هیچ دستگاه مقابله با مواد شیمیایی نداریم و ناوگان سازمان نیز فرسوده است که باید برای رفع این مشکلات اعتباراتی تخصیص یابد.

حسن دلپسند، مسئول حراست شهرداری بیرجند نیز از برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف آشنایی پرسنل شهرداری با مبانی پدافند غیرعامل خبر داد و افزود: نظارت در ساخت و سازها، احداث منبع ذخیره آب اضطراری در بعضی از پارک ها، احداث پنل خورشیدی در بعضی از پارک‌ها برای مواقع اضطراری از دیگر اقدامات برای سال جاری است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ میلیون تومان برای تجهیز آتش نشانی به تجهیزات مقابله با مواد شیمیایی اختصاص یافته که این تجهیزات تا شش ماهه آینده خریداری می‌شود.

گفتنی است همچنین در این جلسه دستگاه‌های اجرایی شهرستان از جمله برنامه‌های پدافند غیرعامل در سال جاری را تجهیز امکانات و تاسیسات مخابرات به آیتم‌های ایمنی با اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان، مانور‌های عملیاتی و تامین آب اضطراری، مقاوم سازی خطوط انتقال آب، ارتقاء و بروزرسانی سیستم‌ها و تجهیزات کنترل مرکزی آب و فاضلاب، اتصال دو حلقه چاه آب دستگاه‌های اجرایی به شبکه آب شهری برای مواقع بحرانی، اجرای طرح اصلاح نژاد دامی، استفاده از اقلام اصلاح شده برای تولیدات بیشتر محصولات کشاورزی، نظارت بر نهالستان‌ها و استفاده و ترویج روش‌های نوین آبیاری اعلام کردند.
 
منبع: شبستان
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار