کد خبر: ۳۱۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: در سال گذشته با ساخت پره‌های توربین بخار در داخل کشور، از خروج ۱۵ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری کردیم.
به گزارش برق نیوز، عین الله صالحی  با بیان اینکه در تولید برق سه مقوله مهم وجود دارد، گفت:نخستین محور، دانش بهره برداری است و تعمیرات و نگهداری و همچنین ساخت تجهیزات نیز از جمله محور‌های مهم حوزه تولید برق محسوب می‌شود که سال‌ها به ویژه بعد از دهه ۷۰ در کشور ما در انحصار خارجی‌ها بود به نحوی که برای بازسازی یا تعمیر یک قطعه باید آن را به خارج از کشور می‌فرستادیم تا شرکت مورد نظر آن را تعمیر یا جایگزین کند. درعین حال ریسک بازگشت این قطعه هم بسیار بالا بود.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در راستای کاهش وابستگی صنعت برق به خارج و همچنین کاهش خروج ارز از کشور شکل گرفت، ادامه داد: تاکنون بر اساس نیاز در هر زمان و مکانی قادر به خدمت رسانی بوده ایم و این شرکت از نظر کیفیت در دنیا به عنوان یک برند شناخته می‌شود، به نحوی که استاندارد‌های رعایت شده در انجام امور تعمیراتی بر اساس استاندارد‌های علمی بین المللی است. به این ترتیب توانستیم هزینه تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های کشور را به طور قابل توجهی کاهش دهیم.

صالحی با تاکید بر اینکه توانستیم اثرگذاری تحریم‌ها و تهدید‌ها را به صفر برسانیم اظهار داشت: در حال حاضر می‌توانیم هر نوع توربین، با هر اندازه و ظرفیت تولید را تعمیر کنیم. در بخش ساخت تجهیزات نیز توانسته ایم با تعمیرات اساسی و تامین کالا، اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرده و از خروج ارز جلوگیری کنیم. به این ترتیب در ساخت ژنراتور‌ها با ظرفیت‌های متفاوت خودکفا شده ایم.

به گفته این مقام مسئول، این شرکت توانسته است در ساخت پره‌های توربین‌های بخار و همچنین پره‌های کمپرسور‌ها در اندازه‌های مختلف با استفاده کامل از توان داخلی خودکفا شود. گفتنی است ۷۰ درصد تکنولوژی مورد نیاز برای بازسازی پره‌های توربین‌های گازی نیز که به طور مثال در گذشته توسط شرکت الوار هلند تامین می‌شد، هم اکنون در کشور وجود دارد.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران میزان صرفه جویی ارزی سال گذشته در بخش ساخت پره‌های توربین نیروگاه‌های بخار را ۱۵ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: در حال حاضر نوعی از توربین‌های نیروگاهی را در دست ساخت داریم که قیمت آن ۶۶ میلیارد تومان است که خودمان با ۲۲ میلیارد تومان آن را در داخل می‌سازیم که صرفه جویی ارزی چشمگیری ایجاد می‌کند.

صالحی همچنین از انجام پروژه‌های تعمیراتی در نیروگاه‌های عراق، ترکیه، سوریه و افغانستان خبر داد و بیان داشت: با توجه به اینکه استاندارد‌های مربوط به ساخت تجهیزات مختلف از نظر خواص و همچنین مواد سازنده شبیه به یکدیگر است توانسته ایم محصولاتی با استاندارد‌های بین المللی تعمیر کنیم البته استاندارد‌هایی از کشور انگلستان، آمریکا یا در زمینه فولاد استاندارد‌های ژاپن و روسیه را در اختیار داریم که بخش عمده‌ای از این دانش فنی را با مهندسی معکوس بدست آورده ایم.


منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار