کد خبر: ۳۱۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
سروو موتور‌ها بیشتر برای چرخش‌های دقیق به کار میروند. بیشتر کاربردشان در بازو‌های مکانیکی می باشد که این بازوهای نیاز به این دارند که تا درجه خاصی بازو حرکت کنند

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز:

سروو موتور‌ها 

این موتور‌ها بیشتر برای چرخش‌های دقیق به کار میروند. بیشتر کاربردشان در بازو‌های مکانیکی می باشد که این بازوهای نیاز به این درند که تا یه درجه خاصی بازو حرکت کنند.

قطعات مورد نیاز برای اتصال سروو موتور به آردوینو:

برد arduino ( از مدل uno استفاده شده است)
یک عدد موتور سروو
سیم‌های Jumper

نحوه اتصال سروو موتور به آردوینو:

شکل زیر گویای همه چیز هست:

راه اندازی سروو موتور با آردوینو

موتور سروو سه تا سیم مادگی داره که باید به آردوینو وصل کنیم. سیم اول VCC هست که باید وصل بشه به ۵ ولت. (سیم قرمز رنگ در شکل بالا) سیم دوم سیم زمین موتور سروو هست که باید به پایه GND آردوینو وصل بشه (سیم مشکی رنگ) و در نهایت سیم سوم دیتا هست هم که باید وصل بشه به یکی از پایه‌های دیجیتال آردوینو که ما اینجا از پایه شماره ۳ آردوینو استفاده کردیم (سیم زرد رنگ در شکل بالا)

کد راه اندازی موتور سروو:


توضیح کد:

در ابتدای کار کتابخونه موتور سروو به برنامهاضافه میشه. در خط بعد پایه دیجیتالی که موتور بهش وصل میشه رو به صورت یه متغیر integer تعریف میکنیم. در خط بعدی یه object به نام Servo۱ تعریف میکنیم. در تابع Setup هم تنها کاری که نیاز هست انجام بدیم اینه که موتورمون رو به پایه ۳ دیجیتال attach کنیم. در نهایت هم در تابع loop با استفاده از دستورات () Servo۱.write و آرگومان ورودیش به موتور میگیم که چند درجه بچرخه. در اینجا ما ابتدا به موتور گفتیم توی زاویه ۰ درجه وایسا بعد یه ثانیه صبر کن و بعد از اون برو توی زاویه ۹۰ درجه بچرخ، دوباره یه ثانیه صبر میکنه و در نهایت هم بهش میگیم برو توی زاویه ۱۸۰ درجه. دوباره یه ثانیه صبر میکنه و برمیگرده اول تابع loop و در نهایت میاد برمیگرده به حالت اولش و توی زاویه صفر قرار میگیرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار