کد خبر: ۳۱۷۴۶
تاریخ انتشار : ۱۵:۱۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
اهداف دوازده گانه استراتژیک صنعت برق که در جلسه هیات مدیره شرکت توانیر به تصویب رسیده بود در بیستمین جلسه شورای راهبری مدیریت استراتژیک اولویت‌بندی شد.
به گزارش برق نیوز، کرم رضائی  نایب رییس شورای راهبری مدیریت استراتژیک صنعت برق با اشاره به طرح و تصویب اهداف ۱۲ گانه استراتژیکدر جلسه هیات مدیره شرکت توانیر اظهار داشت: کلیات اهداف تنها با اصلاح عبارت هدف «مدیریت عرضه و تقاضای برق» به صورت «مدیریت یکپارچه و هماهنگ عرضه و تقاضای برق» مورد پذیرش اعضای هیات مدیره قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه اهداف مذکور همگی از لحاظ اهمیت در یک سطح قرار دارند افزود: بنا به درخواست اعضای هیات مدیره، اولویت‌بندی اهداف در جلسه شورا تنها از حیث نگاه اجمالی به فهرست کلی اهداف و برداشت استفاده‌کنندگان در این جلسه انجام می‌شود.

رضا شرطان دبیر شورای راهبری مدیریت استراتژیک صنعت برق در این جلسه ضمن ارایه مقدمه‌ای درخصوص مبحث برنامه‌ریزی استراتژیک به عنوان جزئی از مدیریت استراتژیک گفت: رویکرد طرح مدیریت استراتژیک مبتنی بر رویکرد توصیفی و اجتناب از الگوریتم‌ها و برنامه‌ریزی مرحله به مرحله از مباحث روز دنیا است.

وی افزود: برنامه‌ریزی استراتژیک در واقع جزئی از مدیریت استراتژیک است و باید الگو‌هایی ایجاد و سازمان روی اهدافی که ترسیم کرده متمرکز شود.

رضا شرطان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه منظور از اولویت‌بندی اهداف، اولویت زمانی واجرایی آنهااست، گفت: می‌خواهیم ببینیم هر یک از شاخص‌های KPI در دو برنامه ۵ ساله به چه صورت باید پایش شوند و اولویت زمانی مطرح است.

وی تصریح کرد: نکته اساسی در این خصوص این است که هر یک از اهداف به لحاظ اهمیت موضوع یکی از عناصر زیربنایی چشم‌انداز هستند و هیات مدیره روی اولویت‌بندی زمانی آن‌ها تاکید دارد.

عبدالصاحب ارجمند مدیر کل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو و از اعضاء این شورا در ادامه این جلسه ضمن ارایه پیشنهادی جهت تعیین سهم هر شاخص KPI و میزان سهم هر یک از آن‌ها در هر هدف گفت:‌به دلیل تعداد اهداف و شاخصها، برای هر هدف استراتژیک یک شاخص اصلی برای سهولت کنترل‌های بعدی مشخص و سپس اهداف و شاخص‌ها را وزن‌دهی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای این وزن‌دهی فرمول‌های مختلفی وجود دارد و فرض بر این است که تمام اهداف در سال اول دارای اولویت نخواهند بود و بررسی اهداف در هر سال براساس وزن آن صورت می‌گیرد.

وی با توجه به شرایط موجود صنعت برق، خواستار تعیین حداقل سه سناریوی خوب، متوسط و بد برای اهداف شد.

ادامه جلسه با بحث و تبادل نظر اعضا درخصوص روش اولویت‌بندی اهداف همراه بود که در نهایت با اجماع‌نظر اعضا اهداف اولویت‌بندی شدند.

در این جلسه همچنین شریعت‌خواه دبیر کارگروه تخصصی معاونت هماهنگی توزیع درخصوص شاخص‌های مرتبط با این کارگروه از جمله «رؤیت‌پذیری شبکه توزیع» و «ضریب هوشمندسازی شبکه» مطالبی ارایه کرد.


در پایان مقرر شد کارگروه‌های تخصصی هماهنگی انتقال و توزیع، نظرات تکمیلی و اصلاحی خود را درخصوص شاخص‌های پیشنهادی رجبی نماینده کارگروه مدیریت شبکه در هدف اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه برق و همچنین یک شاخص جدید درخصوص سیستم Earth با درنظر گرفتن مشترکان فعلی و جدید به جای شاخص «تعداد انشعابات دارای سیستم Earth به کل انشعاب‌ها» و شاخص‌های «میزان انطباق مبلمان شهری» و «تعداد حوادث انسانی منجر به قطع عضو یا فوت در صنعت» را مورد بررسی قرار دهند و نتایج را تا قبل از جلسه آتی شورا جهت تصمیم‌گیری و نهایی‌سازی ارائه کنند.
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
1
فاتحه الصلوات بر برق
پاسخ ها
مهندس شاغل
| Iran (Islamic Republic of)
مهندس شرطان عزیز اول باعاث ببینن اصلا مفهوم kpi ,برا خودشون مفهومه یا نه بعد برا دیگران تصمیم سازی کنن!..!
یک صدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
2
بسمه تعالی
اغلب افرادی که در این کارگروه مشغول بودند را می شناسیم!
- وجداناً یکی از این افراد می تواند استراتژیک را تعریف نماید!
- با چند مهندس و دکتر برق که نمی توان سند استراتژیک نوشت!
- بزرگ این کار گروه که معاونت منابع انسانی را دارد مدرک لیسانس برق دارد!
- تو را خدا بگذارید در حال خودمان........
- لا اقل به این صنعت فعلا با پرجا رحم کنید...
- ما مشکل نقدینگی داریم که یکی از اساسی ترین مشکل صنعت است و باید به آن اقتصادی نگاه کرد، لیسانس برقی داریم که ماهانه 12 میلیون تومان می گیرد، ککش هم برای سیستم نمیگزد و چند پست با حفظ سمت دارد....
- شما را به خدا یکم منطقی باشید و بگذارید این سیستم ورشکسته توسط رشته های متخصص اقتصادی، مدیریتی و راهبردی بررسی و مدیریت گردد تا از این کشتی به گل نشسته را به آب برگرداند ...
- یا لااقل در مباحثی که متخصص نیستید عضو نشوید به خدا باید پاسخگو باشید ......
- جناب آقای وزیر به داد این صنعت برسید والا دیر می شود.....
- سیستم مدیر می خواهد نه مهندس برق....
هر تخصصی جای خودش ....
برقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
1
1
مفهوم kpiانطورکه باید در صنعت برق جانیفتاده..ضمنا جایگاه استاندارد درین استرازی کجاس؟!؟پس...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
0
1
سالهاي سال است همه مي گويند صنعت برق مشكل مالي و اقتصادي دارد ولي در اين سالها كارشناسان برق بجاي كار در شبكه كه تخصص انها است كه ان هم جاي شك و ترديد دارد ، وارد امور مديريتي تاكتيكي و راهبردي شده اند . در اين سالها هم در اقتصاد نمره ردي گرفتند و هم شبكه را بهم ريختند . حاصل كار شده تنگناي مالي هميشگي و خاموشي و تلفات و و و و خيلي كارهاي ديگر كه نتيجه ان اين شده كه سالها از قطار در حال حركت صنعت برق جا مانده ايم.اگر مجموع سخنراني هاي مديران ارشد صنعت برق و وزير محترم نيرو را بررسي كنيد بيش از 95 درصد ان سخنرانيها بن مايه اقتصادي دارد ولي متاسفانه هيچيك از انها در چها چوب علم اقتصاد بيان نمي گردد . از جمله مفاهيمي كه اين روز ها زياد ميشنويم به قرار زير است :مديريت مصرف ،مديريت تقاضا ، قابليت اطمينان ،خاموشي ، تلفات،بدهي ، درامد، تعرفه،بودجه ، تامين منابع مالي،تفكيك توانير،شركت مادر تخصصي،و خيلي مفاهيم ديگر.بنظر ميرسد گرفتن مدرك كارشناسي برق و دكتراي برق انچنان شده كه حتمن بايد شاغل باشي تا بتواني مدرك بگيري ولي در تمام دنيا مدرك تحصيلي را در زمان غير شاغل بودن و بصورت حرفه اي دانشجو بودن گرفته ميشود .فضاي صنعت برق دچار تورم شديد مدرك تحصيلي برق شده .از مدير عامل توانير كه مهندس برق است بگير تا باغبان و ابدارچي با مدرك مهندسي برق.اين واقعيت روزگار مدرك تحصيلي برق در صنعت برق است.و اگر درست بنگريم شايد مدير عامل و ابدارچي هر دو در دانشگاه همكلاس نيز بوده اند.واقعا چرا؟شايد دليل جا ماندن ما از قطار صنعت برق اين باشد يا چيز ديگر. خداوند برق نيوز را سلامت بدارد .
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار