کد خبر: ۳۱۷۵۳
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت توانیر با تأکید بر اینکه اگر نیروگاه‌های خصوصی بپذیرند که سوخت آن‌ها نیز غیر یارانه‌ای باشد می‌توانند به صادرات برق اقدام کنند، گفت: نیروگاه‌های خصوصی شرایط را بپذیرند مانعی برای صادرات برق نخواهند داشت.
به گزارش برق نیوز، آرش کردی در پاسخ به این سوال که نیروگاه‌های خصوصی درباره ممانعت وزارت نیرو از صادرات برق توسط آن‌ها گله‌مند هستند، گفت: در بحث صادرات برق اگر نیروگاه‌های خصوصی بپذیرند که قیمت سوخت آن‌ها غیر یارانه‌ای باشد قابل قبول خواهد بود.

وی افزود: اگر نیروگاه‌های خصوصی هزینه ترانزیت شبکه برق را بپردازند ما مانعی نداریم که آن‌ها هم در صادرات برق حضور داشته باشند.

کردی ادامه داد: به هر حال یارانه اختصاص داده شده در سوخت نیروگاه‌ها و تولید برق باید صرف مصرف برق داخلی شود، اما وقتی قرار است برقی صادر شود نباید این یارانه صرف برقی شود که قرار است در خارج از کشور مصرف شود.

مدیرعامل شرکت توانیر افزود: در حال حاضر به کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان برق صادر می‌شود.

پیش‌تر شرکت‌های تولیدکننده برق اعلام کرده بودند که علیرغم ابلاغیه موجود در وزارت نیرو این وزارتخانه از صادرات برق توسط نیروگاه‌های خصوصی جلوگیری می‌کند.

کردی همچنین از واردات برق از آذربایجان خبرداد و گفت: قرار است از کشور آذربایجان ۱۵۰ تا ۱۶۰ مگاوات برق در فصل تابستان وارد شود.

کسری ۵ تا ۶ هزار مگاواتی باعث شده تا امسال وضعیت سختی از بابت تأمین برق باشد به همین دلیل وزارت نیرو برنامه‌های متنوعی مثل مدیریت تقاضا و مصرف را انجام خواهد داد. یکی از برنامه‌های تأمین برق، واردات برق در زمان اوج مصرف است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار