کد خبر: ۳۱۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
یک گروه از دانشمندان در چین اولین لامپ برقی را اختراع کرده اند که سیگنال وای فای ساطع می‌کند و برای ارتباط با اینترنت از نظر انرژی بسیار مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز:

یک گروه از دانشمندان در چین اولین لامپ برقی را اختراع کرده اند که سیگنال وای فای ساطع می‌کند و برای ارتباط با اینترنت از نظر انرژی بسیار مقرون به صرفه محسوب می‌شود.
کارشناسان مدعی شده اند که این لامپ‌های ال ایی دی که مجهز به تراشه‌های میکرو هستند بهتر از اینترنت‌های بی سیم در چین کار می‌کند. در نزدیکی این لامپ برق تا چهار دستگاه می‌توانند به اینترنت متصل شوند و سیگنال آن با استفاده از فرکانس‌های نور به جای امواج رادیویی متصل شوند. واژه لای فای بر وزن وای فای انتخاب شده. Li مخفف Light و Fi مخفف Fidelity هست.

لامپ ساطع کننده وای فای (Li-Fi)

این لامپ نیز دارای یک تراشه میکرو است که عامل ایجاد سیگنال آن است و با سرعت ۱۵۰ مگابایت در ثانیه کار می‌کند که به طور قابل توجهی بسیار سریع‌تر از ارتباط‌های وای فای در بسیاری از نقاط از جمله چین تلقی می‌شود. قرار است این محققان ۱۰ نمونه از لامپ‌های برق دارای فناوری Li-Fi و ابزار همراه آن را در جشنواره بین المللی صنعت در شانگ‌های رونمایی کنند.
کارشناسان اظهار داشتند که این روش ارزانتر، سریع‌تر و صرفه جوتر در انرژی برای اتصال به اینترنت است و استفاده از آن می‌تواند در خانه چینی‌ها به یک روش معمول تبدیل شود.

لامپ ساطع کننده وای فای (Li-Fi)

براساس اظهارات این محققان لامپ‌های Li-Fi تنها از ۵ درصد انرژی لازم برای تأمین انرژی سایر دستگاه‌های ساطع کننده Wi-Fi استفاده می‌کند، چرا که این دستگاه‌ها به سیستم‌های خنک کننده برای تأمین اینترنت متکی هستند و میزان مصرف انرژی آن‌ها قابل توجه است.
در هر صورت این فناوری دارای این نقایص است که اگر برق خاموش بشود، ارتباط اینترنت قطع شده و یا اگر لامپ با مانع رو به رو شود فرکانس‌های آن به کاربران نمی‌رسد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار