کد خبر: ۳۱۷۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
حوزه برق و الکترونیک با رشد سالانه تولید علم برابر با ۲۲.۱۸ و با سهم ۹ درصدی، برترین حوزه موضوعی کشور در ۲۰ سال اخیر است. در بازه زمانی ۲۰۱۷-۱۹۹۷ در جهان دو ملیون و۵۱۰ و ۲۱۳ مدرک در رشته مهندسی برق و الکترونیک ثبت شده است.
به گزارش برق نیوز، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)گفت: بالاترین میزان مشارکت تولید علمی کشور در حوزه برق و الکترونیک با بیش از ۹.۳ درصد (نه ممیز سه درصد) از کل تولیدات علمی کشور است که این میزان بیش از یک و نیم برابر متوسط تولید علم جهان در همین حوزه است.

محمدجواد دهقانی افزود: در بازه زمانی ۲۰۱۷-۱۹۹۷ در جهان دو ملیون و۵۱۰ و ۲۱۳ مدرک در رشته مهندسی برق و الکترونیک ثبت شده است.

وی گفت: تحلیل‌های انجام شده نشان میدهد که در ۲۰ سال اخیر متوسط رشد سالانه دنیا در حوزه مهندسی برق و الکترونیک ۵.۶ درصد (پنج ممیزه شش) درصد است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تصریح کرد: حوزه‌های موضوعی برتر دیگر در دنیا عبارت از مهندسی مواد، بیوشیمی (مولکولار بیولوژی)، شیمی و فیزیک کاربردی بوده که سهم تمام این حوزه‌ها از کل تولیدات علمی زیر چهار درصد می‌باشد.

دهقانی بیان داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ایران در ۲۰ سال اخیر (۱۳۷۶-۱۳۹۶) با متوسط رشد سالانه ۲۱.۴۵ (بیست و یک ممیز چهل و پنج صدم) بالاترین نرخ رشد را در دنیا داشته است.

وی گفت: مجموع تولید علم کشور برابر با۳۷۶ هزار و ۱۸۶ مدرک بوده که از این میزان۳۵ هزار و ۱۰۴ مدرک در حوزه مهندسی برق و الکترونیک بوده است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تصریح کرد: بر اساس این گزارش دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی برتر کشور با بیشترین تولیدات علمی درحوزه مهندسی برق و الکترونیک شامل دانشگاه صنعتی شریف، تهران، صنعتی امیر کبیر، علم و صنعت ایران و دانشگاه صنعتی خواجه نصیر هستند.

دهقانی اظهارداشت: سهم دانشگاه‌های برتر کشور در تولید علم در حوزه مهندسی برق و الکترونیک به ترتیب دانشگاه صنعتی شریف ۱۲.۳ درصد (دوازده ممیز سه درصد)، دانشگاه تهران ۱۱.۵ درصد (یازده و نیم درصد)، صنعتی امیر کبیر ۱۰.۹ درصد (ده و ممیز نه)، علم و صنعت ۸.۶ درصد (هشت ممیز شش) و خواجه نصیر الدین طوسی ۵.۳ درصد (پنج ممیز سه) است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار