کد خبر: ۳۱۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳:۳۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
موتور‌های سه‌فاز، موتور‌های الکترومکانیکی هستند که به سبب قدرتی که دارند باید با برق سه‌فاز راه‌اندازی شوند.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز:

موتور‌های سه‌فاز، موتور‌های الکترومکانیکی هستند که به سبب قدرتی که دارند باید با برق سه‌فاز راه‌اندازی شوند. این موتور‌ها برخلاف موتور‌های تک‌فاز که ۲ سیم خروجی دارند، دارای ۶ سیم خروجی هستند که باید دو به دو یا سه به سه به هم وصل شوند تا قابلیت اتصال به پریز سه‌فاز را پیدا کنند. این موتور‌ها به دلیل مصرف کم، بازدهی بالا، تعمیرات آسان و قدرت بالا همواره مورد توجه صنعتگران قرار داشته‌اند. گفتنی است این موتور‌ها با وجود این‌که کاربرد گسترده‌ای در صنعت پیدا کرده‌اند، اما همواره مشکلاتی را برای کاربران خود به وجود آورده‌اند.
ابعاد این تابلو‌ها در حد ۵/۲ در ۵/۱ متر می‌باشد که دارای هزینه بالایی برای ساخت است. در داخل تابلوی ستاره مثلث تعداد زیادی قطعات صنعتی وجود دارد که مستلزم اتصال درست آن‌ها توسط یک متخصص می‌باشد. این قطعات شامل کنتاکتور، تایمر، بی‌متال، کنترل فاز و دیگر قطعات است.

کنتاکتور ستاره مثلث

کنتاکتور ستاره مثلث:
این کنتاکتور‌ها ابعادی در حدود ۶، ۱۵ و ۲۰ سانتی‌متر دارند که به صورت یکجا کار کنتاکتورها، مدار‌های فرمان و قدرت، بی‌متال، کنترل فاز، تایمر و دیگر قطعات را در فضای محدود انجام می‌دهد. دستگاه دارای ۳ ورودی است که سه فاز شبکه را به آن متصل می‌کنند و یک فرد عادی نیز با نقشه می‌تواند آن را نصب کند.

کنتاکتور ستاره مثلث

مزایای استفاده از کنتاکتور‌های ستاره مثلث:
این کنتاکتور‌ها دارای سرعت قطع و وصل زیاد و استهلاک کم است و از نظر حفاظتی، ایمنی بهتری دارد. بوبین آن ۰۱/۰ حالت قبلی مصرف می‌کند. هنگام قطع برق مدار مصرف کننده نیز قطع شده و بنابراین بعد از وصل مجدد، دستگاه در حالت ستاره است و این خود مزیتی مهم محسوب می‌شود. همچنین فضای اشغال شده توسط این کنتاکتور در حدود یک تایمر بوده و بازدهی بیشتری دارد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار