کد خبر: ۳۱۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷:۵۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
این نوع ترانسفورماتور‌ها دارای سیستم نگهداری روغنی هستند که از تماس روغن عایق با اکسیژن و رطوبت که عوامل اصلی فساد روغن و کاهش استقامت الکتریکی آن می‌باشد جلوگیری می‌کند.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز:

این نوع ترانسفورماتور‌ها دارای سیستم نگهداری روغنی هستند که از تماس روغن عایق با اکسیژن و رطوبت که عوامل اصلی فساد روغن و کاهش استقامت الکتریکی آن می‌باشد جلوگیری می‌کند. در این ترانسفورماتور‌ها روغن به عنوان عایق، خنک کننده و جاذب رطوبت هوا عمل می‌کند. سیم پیچ‌ها و هسته ترانس در داخل مخزن روغن قرار می‌گیرند. این کار سبب بهبود شرایط بهره برداری شده در نتیجه نیازی به عملیات نگهداری در طول عمر ترانسفورماتور نخواهد بود. ترانسفورماتور‌های هرمتیک برای نصب در محیط‌های مرطوب، مواردی که محدودیت عملیات نگهداری وجود دارد، ترانسفورماتور‌های با نصب هوایی و فضا‌های محدود مثل پست‌های کمپکت و پکیج بر انواع معمولی برتری دارند.

ترانسفورماتور هرمتیک

روغن مورد استفاده از نوع معدنی است و نباید از آسکارل به دلیل سمی بودن و ملاحظات زیست محیطی استفاده کرد. مخزن روغن این نوع ترانس دارای خاصیت ارتجاعی بوده و در قدرت‌های کم افزایش حجم روغن بدین وسیله جبران می‌شود. در ترانس‌های با قدرت بالا از کیسه نیتروژن برای جذب گرما و رطوبت استفاده می‌شود. این ترانس‌ها دارای سیستم مانیتورینگ وضعیت روغن برای حفاظت ترانس می‌باشند. زیرا اگر روغن بیش از حد داغ شود احتمال انفجار ترانس وجود دارد. از مزایای این ترانس کاهش هزینه مراقبت و نگهداری، حذف رطوبت گیر و رله بوخ هولتز (روغن) و منبع انبساط و در نتیجه کاهش ارتفاع ترانس است.


دو نوع اصلی از ترانسفورماتور‌های هرمتیک شامل:
۱. هرمتیک بدون بالشتک گازی
که دارای ساختار بسته، بدون بالشتک گاز، بطور کامل پر از روغن است.

۲. هرمتیک با بالشتک گازی
که دارای ساختار بسته بدون منبع انبساط، با بالشتک گازی (گاز نیتروژن)، دیواره‌های مخزن صلب و رادیاتور‌های خنک کننده آن که می‌تواند بصورت جدا شدنی یا جوش شده روی مخزن باشد.


در ترانسفورماتور‌های هرمتیک کاملا پر از روغن، انبساط و انقباض روغن توسط مخزن فولادی و ارتجاعی آن (طرح مخزن با حجم متغیر) صورت می‌گیرد که در حداکثر فشار حالت کاری تنها کسری از فشار طراحی شده قابل تحمل ایجاد می‌شود. این ترانسفورماتور‌ها همیشه بصورت کامل پر از روغن تحویل و حمل شده و برای طول دوره عمرشان آب بندی شده اند. در ترانسفورماتور‌های هرمتیک با بالشتک گازی، انبساط و انقباض روغن بوسیله بالشتک گاز نیتروژن واقع در بالای سطح روغن صورت می‌گیرد. این ترانسفورماتور‌ها عموما دارای مخزن صلب رادیاتوری (جوش شده یا قابل باز شدن) بوده و بوشینگ‌های LV, HV آن‌ها در سمت طولی مخزن قرار دارند. ترانسفورماتور‌های هرمتیک بدون بالشتک گازی دارای لوله مخصوص پر کردن روغن با ارتفاع کافی بوده که از پر شدن کامل روغن خصوصا در بوشینگ‌های روغنی اطمینان حاصل شود.
 
 
ترانسفورماتور هرمتیک
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار