کد خبر: ۳۱۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۷:۲۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
توربین کوچک با قابلیت بزرگ، توربینی است که توانایی تولید برق برای یک شهر کوچک را دارد، ولی اندازه آن بزرگ‌تر از یک میز کار نیست.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز:

توربین کوچک با قابلیت بزرگ، توربینی است که توانایی تولید برق برای یک شهر کوچک را دارد، ولی اندازه آن بزرگ‌تر از یک میز کار نیست.
در این توربین برخلاف توربین‌های معمول که از بخار استفاده می‌کنند، از دی اکسید کربن استفاده می‌شود. این دستگاه کوچک امکان انجام کار‌های شگفت انگیزی می‌دهد. دنیا در جستجوی راه‌هایی پاک‌تر و مقرون به صرفه‌تر برای تولید برق است. این توربین با دی اکسید کربن فوق بحرانی کار می‌کند که در فشار بالا و دمای ۷۰۰ درجه سانتی گراد قرار گرفته است. تحت این شرایط، دی اکسید کربن وارد حالت فیزیکی مابین گاز و مایع می‌شود که به توربین اجازه می‌دهد بیشترین بهره برداری را از انرژی گاز داشته باشد و به این وسیله توربین قادر خواهد بود تا ۵۰ درصد انرژی حرارتی را به الکتریسیته تبدیل کند. این روش به بسیاری از شرکت‌های تولید انرژی اجازه می‌دهد تا گاز خروجی را برای تولید انرژی پاک‌تر مورد استفاده قرار دهند.
حرارت اتلافی در سایر روش‌های تولید برق مانند روش‌های هسته‌ای یا خورشیدی می‌تواند برای تولید نمک مذاب مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از نمک مذاب برای گرم کردن گاز دی اکسید کربن و تبدیل آن به مایع فوق بحرانی بسیار سریع‌تر از گرم کردن آب و تبدیل آن به بخار صورت می‌گیرد

توربین کوچک با قابلیت بزرگ

شیوه طراحی توربین، خاموش و روشن شدن آن را آسان می‌سازد و آن را برای شبکه ذخیره سازی مناسب می‌سازد. این مشکل همواره در رابطه با انرژی‌های تجدید پذیر مانند انرژی باد و خورشید وجود داشته است.
در حال حاضر این توربین قابلیت تولید برق تا ۱۰۰۰۰ کیلووات انرژی را دارد، اما توانایی افزایش ظرفیت آن تا ۵۰۰ مگاوات نیز وجود دارد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار