کد خبر: ۳۲۰۷۳
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از واگذاری 6 هزار و 414 انشعاب غیر دائم به متقاضیان در این استان تا پایان اردیبهشت امسال خبر داد.
به گزارش برق نیوز، هیوا لهونیان اظهار داشت: از اوایل مهر سال گذشته تا پایان اردیبهشت سال 97، این تعداد انشعاب به متقاضیان واگذار شده است. 

وی افزود: با توجه به ابلاغ قانون مجازات استفاده کنندگان غیر مجاز از برق، امکان واگذاری انشعاب غیردائم به متقاضیان فاقد مجوز‌های قانونی در این استان فراهم شد.

لهونیان با بیان اینکه از مجموع انشعابات فروخته شده حدود پنج هزار انشعاب نصب و مابقی به نوبت انجام می‌شود، تاکید کرد: براساس پیش بینی ها، امکان بررسی تقاضا و واگذاری حدود چهار هزار انشعاب دیگر تا پایان امسال وجود دارد.

وی به آمار درخواست‌های مشترکان برای نصب انشعاب غیردائم در شهرستان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: بیشترین فروش مربوط به شهرستان سنندج با 2 هزار و 250 انشعاب بود، شهرستان مریوان نیز با حدود 2 هزار و 100 انشعاب در رده دوم قرار دارد و در شهرستان بانه نیز حدود یک هزار و 550 انشعاب واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در مورد توزیع پراکندگی متقاضیان انشعابات غیر دائم گفت: بیشترین تقاضا در این حوزه در بخش خانگی بوده است.

لهونیان آمار انشعاب غیردائم برق در بخش تعرفه خانگی را در استان حدود 4 هزار و 500 مورد اعلام کرد و افزود: بخش تجاری نیز با 425 انشعاب در رده بعدی قرار دارد.

وی یادآور شد: با توجه به حجم بالای تقاضا برای انشعاب غیر دائم بویژه در نواحی منفصل شهری و نیز الزامات قانونی در خصوص اخذ تعهدات کتبی در دفاتر رسمی ثبت اسناد، زمان واگذاری و نصب انشعاب بطور میانگین حدود 25 روز طول می‌کشد.

لهونیان با اشاره به اینکه واگذاری انشعاب غیر دائم بخاطر سامان یافتن نقاط حاشیه‌ای شهر‌ها بمدت سه سال اجرا می‌شود، اضافه کرد: در این مدت دستگاه‌های مسئول باید نسبت به تعیین تکلیف ساختمان‌های نوساز غیر مجاز اقدام لازم را انجام دهند چرا که پس از این تاریخ در صورت عدم تعیین تکلیف، انشعاب غیر دائم به دائم تبدیل خواهد شد.

حدود 650 هزار مشترک از خدمات شرکت توزیع نیروی برق کردستان استفاده می‌کنند که 85 درصد از مشترکان را بخش خانگی تشکیل می‌دهند.
7355/9102
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار