کد خبر: ۳۲۱۱۱
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۱ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷
معاون امور برق وزیر نیرو بد مصرفی را عامل چالش‌های صنعت برق برشمرد و گفت: از ۵۳ هزار مگاوات پیک بار تابستان پارسال ۲۰ هزار مگاوات مربوط به سیستم سرمایشی بوده که معادل کل مصرف افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان است.
به گزارش برق نیوز، همایون حائری  با اشاره به اینکه از مجموع 53 هزار مگاوات پیک بار تابستان سال 96 مقدار 20 هزار مگاوات مربوطه به سیستم‌های سرمایشی بوده این مقدار را معادل برق مصرفی 4 کشور افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان عنوان کرد.

وی بد مصرفی را عامل اصلی چالش‌های فراروی صنعت برق و وزارت نیرو برشمرده و بر عزم جهادی برای آگاه سازی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف انرژی تاکید کرد.

حائری در ادامه با اشاره به کاهش استفاده از تولیدات نیروگاه‌های آبی در تابستان 97 نسبت به سال 96، خواستار اقدام عملی و مساعدت و همکاری آحاد مردم برای مدیریت کردن مصرف انرژی شد.

معاون وزیر نیرو کاهش مصارف برق اداره‌های دولتی را در تابستان 97 لازم الاجرا دانسته و افزودند: با همکاری مردم فهیم کشور و تلاش کارکنان صنعت برق با تمام توان سعی خواهیم کرد با موفقیت از پیک بار 97 عبور کنیم.

حائری تابستان 97 را نقطه شروعی برای کاهش پیک بار و همینطور انجام عزم جدی در زمینه مدیریت مصرف انرژی در سطح کشور عنوان نمود.


منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار