کد خبر: ۳۲۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۴:۵۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه در کشور با بدمصرفی منابع آب و انرژی مواجه هستیم، گفت: در تلاشیم با همکاری شهرداری تهران بتوانیم نگرش اصلاح الگوی مصرف را در میان شهروندان پایتخت اشاعه دهیم تا شاهد بازنگری در شیوه استفاده بهینه از منابع حیاتی کشور باشیم.
به‌گزارش برق نیوز، صدیقه ببران در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی بین مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو و مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران طی سخنانی رویکرد جدید وزارت نیرو را مدیریت مصرف و تقاضا دانست و افزود: برای تحقق این مهم نیاز به مشارکت مردم داریم؛ بنابراین درصددیم تا با همکاری شهرداری تهران بتوانیم این کلانشهر را به پایلوتی برای پیاده سازی این مشارکت مبدل کنیم.

ببران بر لزوم نگاهی یکپارچه به حوزه آب و انرژی تاکید کرد و گفت: این وزارتخانه در سیاست‌های جدید خود نگاه اجتماعی را در کنار ابعاد فنی فعالیت‌های خود دیده است و بدین منظور چندی پیش مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی وزارت نیرو نیز به منظور افزایش استفاده از تعاملات اجتماعی برای اشاعه فرهنگ مصرف صحیح آب، انرژی و مدیریت مصرف و تقاضا در کشور راه‌اندازی شده است.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با تاکید بر اینکه در کشور با بدمصرفی منابع آب و انرژی مواجه هستیم، ادامه داد: در تلاشیم با همکاری شهرداری تهران بتوانیم نگرش اصلاح الگوی مصرف را در میان شهروندان پایتخت اشاعه دهیم تا شاهد بازنگری در شیوه استفاده بهینه از منابع حیاتی کشور باشیم.

وی کاهش بارندگی‌های امسال کشور را بی سابقه دانست و افزود: افت نزولات جوی موجب کاهش روان آب‌ها و به طبع آن حجم آب ذخیره سد‌ها شده است. کاهش ارتفاع آب سد‌ها نه تنها موجب محدودیت منابع آب در استان‌های مختلف شده بلکه با از دسترس خارج شدن نیروگاه‌های برق آبی نیز امسال با کمبود پنج هزار مگاواتی تولید برق این مراکز مواجه خواهیم شد.

ببران با تاکید بر اینکه برای عبور از شرایط حساس تابستان امسال نیازمند مشارکت مردمی هستیم، خاطرنشان کرد: نگاه ما به توسعه پایدار بایستی کلان باشد. امیدواریم پایلوت تفاهم نامه مشارکت با شهرداری تهران را بتوانیم به سایر شهر‌های کشور نیز گسترش بدهیم.


ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار