کد خبر: ۳۲۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بر لزوم صرفه جویی و مصرف بهینه برق و انرژی برای گذر از تابستان پیش رو و عبور از فصل گرما تاکید کرد و بیان داشت: برنامه وزارت نیرو در تابستان امسال کاهش ۵ تا ۶ هزار مگاوات انرژی است که سهم استان فارس دراین میان کاهش ۱۱۸ مگاوات برق است.
به گزارش برق نیوز، زینل قنبری  بر لزوم همکاری مشترکین تعرفه‌های مختلف برای گذر از تابستانی بدون خاموشی تأکید کرد و گفت: با توجه به کمبود نزولات آسمانی در سال جاری و کاهش ذخیره آب پشت سدها، امکان تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی در کشور وجود ندارد و بر این اساس درحدود ۵ الی ۶ هزار مگاوات کمبود تولید برق در کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: در صورت عدم همکاری شهروندان، خاموشی و قطعی برق اجتناب ناپذیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در بخشی دیگر از سخنان خود هدف از اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف را انتقال مصارف غیر ضروری برق از ساعات اوج بار به ساعات غیر اوج بار عنوان کرد و گفت: مشترکین تعرفه‌های مختلف با اعمال راهکار‌های آسان می‌توانند صنعت برق را در تحقق این برنامه‌ها یاری دهند.

این مقام مسئول ساده‌ترین راه صرفه جویی در مصرف برق را خاموش کردن لامپ‌های اضافی عنوان کرد و بیان داشت: پیک برق در ماه‌های گرم سال از ساعت ۱۲ الی ۱۶ و از ۲۰ تا ۲۴ می‌باشد که در این زمان‌ها باید استفاده از وسایل پرمصرف برق مانند جاروبرقی، اتو، لباسشویی، ظرفشویی و... را به حداقل رسانده و از آن‌ها در اوایل صبح یا اواخر شب و یا در روز‌های تعطیل استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: حدود ۸۲ درصد از مشترکین برق استان فارس در بخش خانگی هستند و چنانچه این مشترکین در ساعات اوج مصرف لامپ‌های اضافی و یا وسایل الکتریکی پرمصرف غیرضروری را خاموش کنند، عبور از فصل تابستان بدون اعمال خاموشی ناشی از کمبود برق کارسختی نخواهد بود.

وی اظهار داشت: مصرف عمده برق در ساعات اوج بار تابستان مربوط به سیستم‌های سرمایی است که با اعمال راهکار‌های ساده همچون استفاده از دور کند کولر آبی در ساعات اوج مصرف، تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۴ تا ۲۶ درجه و یا قرار دادن سایبان روی کولر آبی، می‌توان به میزان قابل توجهی مصرف برق دراین بخش را کاهش داد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار