کد خبر: ۳۲۳۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
نظارت همان حلقه مفقوده‌ای است که خوزستان را به اجرای طرح‌های پیش پا افتاده سوغ داده، اگر استاندار بعنوان نماینده عالی دولت در استان به مصوبه دولت مبنی بر تامین ۲۰درصدی برق ادارات از انرژی‌های نو توجه ویژه داشت اکنون شاهد طرح کاهش ساعات اداری نبودیم.
به گزارش برق نیوز، شهریور سال ۹۵ بود که هیئت دولت، وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، نهاد‌ها و شرکت‌های دولتی را ملزم کرد که ۲۰ درصد از برق مصرفی ساختمان‌های خود را از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تأمین کنند.

بر اساس این مصوبه وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهاد‌های عمومی غیردولتی بر اساس فهرستی که توسط وزارت نیرو تعیین و اعلام می‌کند، موظفند در مدت دو سال حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی ساختمان‌های خود را در مدت‌زمان دو سال از انرژی‌های تجدید پذیر تأمین کنند.

حدود ۳ ماه تا پایان مهلت اجرای مصوبه باقی‌مانده، اما بااین‌وجود هیچ آمار دقیقی از ادارات، ارگان‌ها و یا سازمان‌هایی که این موضوع را محقق کرده‌اند، نیست و معاون عمرانی استاندار خوزستان دراین‌باره با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی در خوزستان در این مسیر گام برداشته‌اند، می‌گوید: البته همه ادارات در این مسیر حرکت نکرده‌اند، اما برنامه‌ریزی‌ها انجام‌شده و اعتباراتی نیز برای این کار در نظر گرفته‌شده است.

محقق نشدن حداقل‌ها در این زمینه علاوه بر اینکه سهل‌انگاری دستگاه‌های متولی را می‌رساند امروز سبب شده که بار دیگر با هدف کاهش بار مصرفی از شبکه برقی استان اجرایی شدن طرح "کاهش ساعات اداری" خبرساز شود.


منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار