کد خبر: ۳۲۳۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
نخستین خودروی تمام برقی پورشه به نام تایکان معرفی شد. به گزارش سی‌ان‌ان این خودرو که در مراحل تولید «میشن‌ای» نام گرفته بود، سال آینده با نام تجاری تایکان به بازار عرضه خواهد شد.
 به گزارش برق نیوز،  این خودرو که در مراحل تولید «میشن‌ای» نام گرفته بود، سال آینده با نام تجاری تایکان به بازار عرضه خواهد شد.

این خودروی چهار در که ظاهری شبیه خودرو‌های اسپورت دارد، نخستین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال ۲۰۱۵ در معرض دید عموم قرار گرفت.

نسخه شاسی‌بلند این خودرو هم با نام «میشن‌ای کراس توریسمو» در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شد. خودروی تایکان با بهره‌گیری از دو موتور برقی خود می‌تواند در کمتر از ۵/ ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. به‌منظور جلوگیری از داغ شدن بیش از حد باتری‌ها حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر در ساعت تعیین شده است. برد مسافتی تایکان حدود ۴۸۰ کیلومتر است و در‌صورتی‌که تنها ۱۵ دقیقه به جایگاه شارژ پرسرعت متصل باشد می‌تواند مسافتی بیش از ۳۸۰ کیلومتر را بپیماید.

منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار