کد خبر: ۳۲۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
 مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز با بیان اینکه دستور قضایی برای برخورد با مشترکان پرمصرف برق وجود دارد گفت: متاسفانه به رغم همه تاکیدات شاهد مصرف بی رویه برق به ویژه در بخش تجاری هستیم، این شرکت اجازه دارد تا بااین مشترکان برخورد قضایی کند.
به گزارش برق نیوز،  جلال زراعت پیشه  اظهار داشت:براساس دستورات صادره از معاونان دادستان مرکز استان فارس، این شرکت اجازه دارد با مشترکین تجاری پرمصرف برق برخورد قانونی کند.

مدیر دفتر حقوقی توزیع برق شیراز نیز گفت: در حکمی قضایی که ۲۴ اردیبهشت ۹۷ صادر شد تاکید شده که با توجه به اتلاف منابع انرژی، ضایع شدن حقوق عموم مردم در برخورداری مستمر از نعمت برق، تداوم پدیده خشکسالی و اثرات آن بر میزان تولید انرژی برق و تحمیل هزینه‌های سربار به دولت، لزوم اقدام برای شناسایی مشترکان پرمصرف و انجام اقدامات قانونی در خصوص آنان احساس می‌شود.

سید امین وردی زادگان افزود: براساس این حکم ماموران شرکت توزیع نیروی برق شیراز مکلف شده‌اند که بعد از شناسایی متخلفان، نسبت به ارائه اخطار مکتوب اقدام و مهلتی برای اصلاح مصرف تعیین شود و اگر مشترک به اخطار توجهی نکرد، در پایان مهلت تعیین شده، نسبت به قطع انشعاب اقدام کنند.

وی با اشاره به تاکید معاونان دادستان مرکز استان در برخورد با مشترکان پر مصرف گفت: معاون دادستان شیراز در پیشگیری از جرم نیز در حکمی با اشاره به تاثیرات پدیده خشکسالی بر میزان تولید و تامین برق، ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق را مورد تاکید قرار داده است.

وردی زادگان گفت: در حکم یاد شده، معاون دادستان ضمن تاکید بر لزوم رعایت صرفه‌جویی در مصرف برق از سوی کسبه، تجار، صنعتگران، اصناف و بازاریان، ماموران برق را موظف کرده است که بعد از شناسایی متخلفین، کتبا به آنان اخطار دهند و اگر فرد بعد از مهلت قانونی اقدامی برای اصلاح مصرف انجام نداد، راسا برای قطع انشعاب اقدام کنند.

مدیر حقوقی توزیع برق شیراز اضافه کرد: این شرکت بعد از اطلاع‌رسانی کامل به تمام مشترکان مشمول این احکام، نسبت به اجرای دستورات دادستانی اقدام خواهد کرد.

وردی زادگان به تمام کسبه، تجار، بازاریان، اصناف و مشترکان توصیه کرد که نسبت به اصلاح الگوی رفتار مصرفی، مدیریت میزان استفاده از انرژی و بکارگیری لوازم برقی کم مصرف و خصوصاً عدم استفاده از لامپ‌های التهابی پر مصرف اقدام لازم را انجام دهند تا ضمن احترام به حقوق دیگر هموطنان در زمینه بهره مندی متناسب از امکانات عمومی و سر شکن کردن هزینه‌های خود، مشمول دستورات صادره از سوی مرجع قضایی نشوند، در غیراینصورت عواقب قطع انشعاب و هزینه‌های مترتب بر آن، برعهده‌ی مشترک پرمصرف خواهد بود.

وردی زادگان گفت: یکی از راهکار‌های مهم در رسیدن به اقتصاد مقاومتب مصرف بهینه انرژی است علی‌رغم اقدامات اطلاع رسانی و آگاهی بخشی انجام شده، متاسفانه بخشی از مشترکان تجاری، جزو پرمصرف‌ترین مشترکان دسته‌بندی می‌شوند.

وی اضافه کرد:معمولا کسبه و فعالان بخش تجاری، قیمت اجناس عرضه شده را متناسب با هزینه‌ها تعیین می‌کنند و افزایش هزینه‌های ناشی از مصرف بی رویه انرژی خصوصا در زمینه برق، می‌تواند بر افزایش قیمت کالا‌ها در تمام بخش‌ها اثرگذار باشد.

وردی زادگان بیان کرد: مردم خصوصا اقشار آسیب‌پذیر کسانی هستند که متحمل زیان‌های ناشی از مصرف زیاد و بدون حساب و کتاب انرژی برق در بخش تجاری می‌شوند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار