کد خبر: ۳۲۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۷
دوره آموزشی یک‌روزه " ایمنی در برق" ویژه آتش‌نشانان با همکاری دفتر برنامه‌ریزی نیروی انسانی و آموزش شرکت برق منطقه ای یزد و حضور گروه اول آتش‌نشانان برگزار شد.

به گزارش برق نیوز، علیرضا حاجی حسینی  مدرس این دوره، هدف از برگزاری را آشنایی نیرو‌های عملیاتی آتش‌نشانی با مخاطرات ناشی از برق در عملیات‌های امداد، نجات و اطفاء حریق در خطوط و تجهیزات انتقال برق دانست و اجرای دوره را در راستای تعهدات اجتماعی شرکت برق منطقه‌ای یزد در حوزه سلامت جامعه عنوان کرد.

وی اضافه کرد: ارزیابی ریسک عملیات پست‌های فشارقوی برق، شناسایی کانون‌های حریق و رعایت نکات ایمنی حین عملیات در تاسیسات و تجهیزات انتقال برق لازمه حفظ سلامتی آتش‌نشانان و کاهش ریسک عملیات در این محیط‌ها است.

حاجی حسینی سرفصل‌های ارائه‌شده در این دوره را شامل: معرفی مولفه‌­های موثر بر سلامت شغلی آتش‌نشانان، تشریح مخاطرات ناشی از برق در حین عملیات، آشنایی با ولتاژ‌های تماسی، انتقالی و گام و نحوه حافظت در مقابل آن‌ها و شناسایی حریم‌های ایمن عملیاتی ذکر کرد.

همچنین در این دوره آموزشی فراگیران با حضور در پست ۲۳۰ کیلوولت شمال یزد از تجهیزات پست از جمله اتاق کنترل، تابلو‌های حفاظتی کنترلی، اتاق مخابرات و PLC، سیستم AC/DC، باتری خانه، محوطه سوئیچ یارد و اتاق لوازم آموزشی موجود در پست بازدید کردند و با، نحوه عملکرد و کانون‌های حریق احتمالی در پست‌های فشارقوی آشنا شدند.

در این بازدید داریوش دمهری کارشناس مسئول بهره‌برداری توضیحاتی در مورد اهم وظایف این شرکت، انواع پست‌های برق، قسمت‌های مختلف و وظایف پست‌های فشارقوی و انواع طرح‌های شینه‌بندی در این پست‌ها توضیحاتی ارائه کرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار