کد خبر: ۳۲۶۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۷ - ۰۵ تير ۱۳۹۷
خودروی الکتریکی مسابقه‌ای فولکس واگن در مسابقه سالانه‌ای در آمریکا رکورد جدیدی ثبت کرده است. این خودرو کمتر از ۱۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد و ۵۰۰ کیلووات برق تولید می‌کند.

به گزارش برق نیوز، خودروی الکتریکی مسابقه‌ای فولکس واگن، رکوردی جدید در مسابقه سالانه Pikes Peak International Hill Climb در آمریکا ثبت کرد.
رومین دوماس برنده سابق Le Mans (قدیمی‌ترین مسابقه خودرو) کنترل نمونه اولیه خودروی I.D. R. Pikes Peak فولکس واگن را به مدت ۷ دقیقه و ۵۷.۱۴۸ ثانیه برعهده گرفت تا یک مسابقه ۱۹.۹ کیلومتری را در جاده کوهستانی طی کند. این خودرو ۱۶ ثانیه زودتر از رکورد ۲۰۱۳ این مسابقات به مقصد رسید. این خودرو کمتر از ۱۱۰۰ کیلوگرم است و ۵۰۰ کیلووات برق تولید می‌کند.

سوخت خودروی عجیب فولکس واگن گلیسرولاست. این ماده نوعی الکل قند است که به عنوان شیرین کننده استفاده می‌شود.

به هرحال این رویداد که «مسابقه به ابرها» لقب گرفته از سال ۱۹۱۶ برگزار می‌شود. فولکس واگن در این رویداد فناوری جدید خود را به نمایش گذاشت که در مجموعه‌ای از خودرو‌های باتری دار از جمله سری I.D به کار می‌رود.

در حال حاضر I.D.R به عنوان سریع‌ترین خودروی مسابقات Pikes Peak International Hill Climb در ۱۰۰ سال اخیر لقب گرفته است.

به گفته فولکس واگن، I.D. R. Pikes Peak پیچیده‌ترین و نوآورترین خودرویی است که بخش موتوراسپرت این شرکت ساخته است.

این خودروساز آلمانی میلیارد‌ها دلار برای تولید خودرو‌های الکتریکی صرف کرده، زیرا قصد دارد پس از رسوایی مربوط به تقلب در آزمایش‌های انتشار گاز‌های گلخانه‌ای خودرو، شهرت خود را بازسازی کند.

درهمین راستا این شرکت تصمیم دارد تا ۲۰۲۵ میلادی، سالانه ۳ میلیون خودروی الکتریکی بفروشد و نسخه‌ای از یک نسخه الکتریکی برای هر ۳۰۰ مدل این گروه نیز تا ۲۰۳۰ ارائه کند.
 
منبع: عصر خودرو
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار