کد خبر: ۳۲۶۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۸ - ۰۶ تير ۱۳۹۷
مدیرعامل نخستین نیروگاه خورشیدی آذربایجان غربی گفت: این پروژه که اولین نیروگاه خورشیدی است که در استان افتتاح می‌شود سالانه ۳۷ مگاوات ساعت برق تولید می‌کند.

به گزارش برق نیوز،  محمدباقر کریمی در افتتاحیه نخستین نیروگاه ۲۰ کیلووات خورشیدی در آذربایجان غربی که در مرکز این استان به بهره برداری رسید اظهار داشت: هدف از سرمایه گذاری در این پروژه این است که فرهنگ استفاده از انرژی‌های پاک را رواج داده شود.

وی افزود: این نیروگاه می‌تواند سالانه ۳۷ مگاوات ساعت برق تولید کنند که مردم می‌توانند از آن استفاده کنند و باید این کار در استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که هم سبب درآمدزایی می‌شود و هم تعدادی از جوانان صاحب کار خواهند شد.

کریمی گفت: این نیروگاه سالانه از ورود ۱۸ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم دی‌اکسید کربن به جو جلوگیری می‌کند که در کاهش آلودگی هوا نیز تأثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل نیروگاه خورشیدی ارومیه خاطرنشان کرد: با توجه به این که کشور با بحران بی آبی مواجه است این پروژه از تبخیر ۹۲ هزار و ۵۰۰ لیتر آب که در تولید برق استفاده می‌شود جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاران می‌توانند با سرمایه گذاری در این بخش‌ها به اقتصاد استان و حتی کشور کمک زیادی کنند و از همه مهم‌تر برای تعدادی کار ایجاد می‌شود و کاهش بیکاری مستلزم سرمایه گذاری و رونق تولید است.

کریمی تأکید کرد: آذربایجان غربی به سبب شرایط ویژه آب و هوایی می‌تواند در تولید انرژی خورشیدی نقش مهمی ایفا کند و برای تولید برق از خورشید مناطقی مانند آذربایجان غربی بهتر از مناطق گرم کشور است.
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار