کد خبر: ۳۲۷۲۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۴ - ۰۹ تير ۱۳۹۷
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت:پیش بینی کردیم بیشترین نیاز مصرف برق امسال به ۵۹ هزار مگاوات برسد. در واقع ما ۹ هزار مگا وات کمبود تولید برق داریم، ولی با راهکار‌های به کار گیری شده وزارت نیرو و جلب همکاری مشترکین اداری، کشاورزی، صنعتی و خانگی پیش بینی می‌کنیم حدود ۶ هزار مگاوات را جبران کنیم و اگر مردم بیشتر همکاری کنند خاموشی نداریم.
به گزارش برق نیوز،  احمدی یزدی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر اظهار داشت: بیشترین نیاز مصرف برق در سال جاری روز چهارشنبه هفته گذشته به ۵۵ هزار و ۳۰۰ مگاوات رسید که نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد:بیشترین مصرف برق مربوط به بکارگیری سیستم‌های سرمایشی است که ۲۳ تا ۲۴ هزار مگاوات مصرف برق را شامل می‌شود. سرانه مصرف در بخش برق مشترکین خانگی ۲۸۰۰ کیلو وات ساعت است که آمار جهانی ۱۰۰۰ کیلو وات ساعت است.

احمدی یزدی در خصوص احتمال خاموشی در تابستان گفت:پیش بینی کردیم بیشترین نیاز مصرف برق امسال به ۵۹ هزار مگاوات برسد. در واقع ما ۹ هزار مگا وات کمبود تولید برق داریم، ولی با راهکار‌های به کار گیری شده وزارت نیرو و جلب همکاری مشترکین اداری، کشاورزی، صنعتی و خانگی پیش بینی می‌کنیم حدود ۶ هزار مگاوات را جبران کنیم و اگر مردم بیشتر همکاری کنند خاموشی نداریم در غیر اینصورت به ناچار خاموشی خواهیم داشت.

احمدی یزدی تصریح کرد:ما ۳۵ میلیون مشترک داریم که مشترکین صنعتی یک سوم مصرف برق کشور را به خود اختصاص می‌دهند و در ساعت‌های استراحت دستگاه‌ها را منطبق با ساعت پیک مصرف کنند و ۷ هزار مشترک صنعتی با مصرف بالا با ما اعلام همکاری کرده اند. در بخش مشترکین کشاورزی ۱۵۰ هزار مشترک توافق نامه امضا کرده اند که ساعت به کارگیری موتور‌های برق را به ساعات غیر پیک انتقال دهند.

وی افزود:برای مشترکین اداری با موافقت هیات دولت در مناطق گرمسیر ساعات ادارات متناسب با گرما، یک ساعت زودتر آغاز خواهد شد و قبل از آغاز ساعت پیک پایان خواهد یافت. به ازای هر ۱ درجه افزایش دما باید یک و نیم برابربه ظرفیت تولید برق کشور اضافه شود که لزوم توجه مشترکین به بهینه سازی مصرف را می‌طلبد.

این مقام مسئول اظهار داشت:تمام راهکار‌های ارائه شده به مشترکین به صورت داوطلبانه است. بخش خانگی که یک سوم مصرف را دارا است می‌تواند در ساعات پیک، بهینه سازی مصرف را در دستور کار قرار دهد همچنین با استفاده از لامپ‌های ال‌ای دی به جای لامپ‌های رشته‌ای و کم مصرف بار مصرف کاهش می‌یابد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار