کد خبر: ۳۲۷۳۵
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۷
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با بیان اینکه صنعت برق روز‌های سختی را می‌گذارند، خواستار صرفه‌جویی بیش از پیش در مصرف برق شد.

به گزارش برق نیوز، محمدرضا صحتی  امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه آمار مشترکان استان یزد در حال حاضر به ۶۴۵ هزار مشترک رسیده است، اظهار داشت: در حالی که کمترین اشتراک مربوط به بخش صنعتی است، بیشترین میزان فروش انرژی به این بخش است که این امر نشان از صنعتی بودن یزد دارد.

وی با اشاره به اینکه ۸۱.۲ درصد مشترکان خانگی، ۲.۳ درصد عمومی، ۱.۴ درصد کشاورزی، ۱.۷ درصد صنعتی و ۱۳.۴ درصد تجاری است، افزود: ۵۳ درصد فروش مربوط به بخش صنعتی، ۱۵ درصد کشاورزی، ۲۱ درصد خانگی، شش درصد عمومی و پنج درصد مربوط به تجاری است.

صحتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه صنعت برق روز‌های سختی را سپری می‌کند، عنوان کرد: در کشور ما هر یک درجه افزایش متوسط دما، حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ مگاوات به بار سراسری شبکه برق می‌افزاید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد بیان کرد: در گرمای شدید هوا در تیرماه یزد، میزان مصرف برق افزایش یافته و در این شرایط نیاز است که مردم قناعت‌پیشه یزد، بیش از پیش در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف یادآور شد: محدودیت منابع انرژی و تجدیدناپذیر بودن آن، استفاده بی‌رویه از انرژی‌های فسیلی که باعث افزایش آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود، رشد بالای مصرف انرژی به دلیل الگوی ناصحیح مصرف انرژی، بالا بودن رشد جمعیت و نیاز به تقاضای بیشتر انرژی، افزایش گاز‌های گلخانه‌ای و باران‌های اسیدی و عدم وجود سیستم بازیافت انرژی از اصلی دلایل ضرورت مدیریت مصرف است.

صحتی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد نیروگاه‌های کشور با سوخت فسیلی فعالیت می‌کنند، افزود: کمتر از یک درصد از نیروگاه‌ها از انرژی تجدیدپذیر و حدود ۱۵ درصد از آب برای فعالیت خود استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: برای عبور از پیک بار مصرف برق، نیاز به اجرای طرح‌های مدیریت بار و انرژی به ویژه در استان‌های گرمسیری است که تلاش شده در یزد این طرح‌ها به ویژه برای صنایع اجرایی شود.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار