کد خبر: ۳۲۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۰:۱۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۷
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در جلسه مشترک با اعضای هیئت مدیره سندیکای صنعت برق، با اشاره به امکان ایجاد موج جدیدی از قرارداد‌های متوقف در صنعت برق به دلیل بی‌ثباتی‌های حاکم بر اقتصاد کشور، بر لزوم اصلاح قرارداد تیپ ابلاغ شده از سوی شرکت توانیر و همچنین اعمال شرایط فوق‌العاده برای قرارداد‌های جاری صنعت برق تاکید کرد. وی با قرار گرفتن پروژه‌های صنعت برق در حالت تنفس موافقت کرد.
سرویس صنعت برق نیوز: معاون برق وزیر نیرو با قرار گرفتن پروژه‌های صنعت برق در حالت تنفس موافقت کرد. پروژه‌های صنعت برق ایران به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد کشور به دستور همایون حائری، معاون برق و انرژی وزیر نیرو برای مدت مشخصی در حالت تنفس قرار خواهند گرفت.

در جلسه مشترک امروز شنبه ۹ تیرماه میان اعضای هیات‌مدیره سندیکای صنعت برق ایران و معاون وزیر نیرو، همایون حائری ضمن اشاره به امکان ایجاد موج جدیدی از قرارداد‌های متوقف در صنعت برق به دلیل بی‌ثباتی‌های حاکم بر اقتصاد کشور، بر لزوم اصلاح قرارداد تیپ ابلاغ شده از سوی شرکت توانیر و همچنین اعمال شرایط فوق‌العاده برای قرارداد‌های جاری صنعت برق تاکید کرد.

وی از سندیکای صنعت برق ایران خواست که اصلاحات پیشنهادی خود در خصوص متن قرارداد تیپ را به صورت مکتوب در اختیار وزارت نیرو بگذارد تا نسبت به اعمال آن‌ها اقدام شود.

همایون حائری در این جلسه ضمن شنیدن چالش‌ها و مشکلات بخش خصوصی برق ایران، با توقف هرگونه اقدام قراردادی از جمله خاتمه یا فسخ قراداد و نیز ضبط ضمانت‌نامه موافقت کرد.

تشکیل کارگروه مشترک بین نمایندگان وزارت نیرو و سندیکا به منظور بررسی چالش‌های موجود و ارائه پیشنهادات کاربردی یکی از مصوبات این جلسه بود.

در ادامه نشست، پیگیری موضوعات مشترک دولت و بخش خصوصی صنعت برق توسط سندیکا و از کانال سازمان برنامه و بودجه و سازمان بازرسی کل کشور نیز مورد تاکید و توافق طرفین قرار گرفت.

در پایان مقرر شد سندیکای صنعت برق، گزارش جامعی در خصوص میزان دقیق خودکفایی و ارزبری این صنعت به وزارت نیرو ارائه دهد.

گفتنی است بخش خصوصی صنعت برق ایران قبلا در خصوص شرایط مناسب قرارداد‌ها و وضعیت اقتصادی در شرایط نوسانات ارزی و برگشتن تحریم‌ها هشدار داده و خواستار رسیدگی جدی به این مقوله شده بودند. مدیرعامل توانیر تلویحا این مشکل بخش خصوصی صنعت برق را نپذیرفته و عنوان کرده بود تحریم‌ها روی صنعت برق اثری ندارد.

اما معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در جلسه مشترک امروز وعده داد تا با حمایت نسبی از بخش خصوصی، اثرات ناشی از نوسانات ارزی و تحریم‌ها را کمتر کند.
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
France
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
2
تو وزارت نيرو چه خبره!!!؟؟؟كردي و اردكانيان از اون ور به قطع اعلام مي فرمايند كه تحريم ها و نوسانات ارزي هيچ اثري روي صنعت برق نخواهد داشت... از اين ور جناب حائري اين پيشنهاد رو ميدن!!!خدايا خودت رحم كن، وزارت روي دنده خلاص افتاده تو سرپاييني...
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
1
این آقا به جای این نمایش ها و ژانگولر بازی ها توضیح بدهد علت این بی برقی با اینکه هوا هنوز گرم نشده ‌و ابتدای فصل تابستان است چیست ؟ ما هر روز ۲ ساعت برق نداریم .ایشان در صورت ادامه این روند مسخره باید برکنار شود
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
1
تنفس = تعطیل
متخصص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
1
بچه تنفس بس است!
حالا بریم به سمت استراحت برقی به مشترکین!
واقعا ......
هادیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
در حالی که میشه راه حل هایی برای گذر از بحران پیدا کرد که یکیش از طرح ها و احداث نیروگا ههای chp هست که متاسفانه بجای حمایت از سرمایه گذاران با ان مخالفت و مجوز جدید صادر نمیشود..... اگر بفکر رفاه مردم بودند غیر از این بود .. وقتی تحریم هستیم و شرکت های بزرگ برای احداث نیروگا های چند صد مگاواتی پیش قدم نمیشن حداقل میتوانیم با تولید پراکند اندکی از مشکل مردم را حل کنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار