کد خبر: ۳۲۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۷
معاون برنامه ریزی برق منطقه ای باختر گفت:دفتر مدیریت فناوری نوین با هدف بومی کردن دانش فنی تجدیدپذیر با بهره گیری از ظرفیت‌های علمی در دانشگاه تفرش راه اندازی شد.
به گزارش برق نیوز، معاون برنامه ریزی شرکت برق منطقه ای باخترگفت: دفتر مدیریت فناوری نوین با هدف بومی کردن دانش فنی تجدیدپذیر با بهره گیری از ظرفیت‌های علمی در دانشگاه تفرش راه اندازی شد.

علی صفری افزود: دفتر انرژی‌های تجدید پذیر نیز با مدیریت شرکت برق منطقه‌ای باختر در دانشگاه اراک راه اندازی شده که این اقدام نیز زمینه‌ای برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر با محوریت این دانشگاه در استان فراهم کرده است.

معاون برنامه ریزی شرکت برق منطقه‌ای باختر اظهار داشت: علاوه بر این مقدمات همکاری با دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مرکزی و صنعتی اراک در زمینه تحقیقاتی و ارتباط مستقیم با استادان این دانشگاه‌ها در زمینه بومی سازی فناوری‌های تجدید پذیر فراهم شده است.

وی افزود: استان مرکزی به لحاظ برخورداری از شرایط ویژه آب و هوایی و اراضی مسطح، ظرفیت مطلوبی در گسترش انرژی‌های تجدید پذیر دارد که این مهم با همکاری دانشگاه‌های استان در دستور کار شرکت برق منطقه‌ای باختر قرار گرفته است.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
برای تولید برق خورشیدی مجبوریم از دانش و تکنولوژی و تجهیزات مربوط به ان که در خارج از ایران تولید شده مثل همه دنیا استفاده نماییم.زمین ،خورشید،نحوه مصرف، ادم ها و...در همه دنیا شبیه هم است حال این سوال مطرح است در بومی سازی این نخبگان برق باختر و دانشگاه ازاد تفرش چکار میخواهند بکنند؟من خیلی مشتاقم سردبیر محترم برق نیوز هم به کمک اقای شبیهی بیاید و توضیح دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
تحليل اقتصاد مهندسي يك طرح در شركت برق منطقه ايي باختر.
اقاي شبيهي مدير عامل شركت برق منطقه ايي باختر در يك روز ابري زمستان كه نور تابشي به داخل شركت كم شده بود با كمك معاونين خود تصميم گرفت تا سقف ساختمان شركت را شكافته و نور را به داخل شركت بياورد .اين تيم تصميم گير تابش نور خورشيد تابستان و سازه مهندسي را ناديده گرفتند و سقف را شكافتند . با رسيدن تابستان و كنار رفتن ابرها و تحمل شرايط نامطلوب گرما و نور ازار دهنده بالاخره با دستور وزير نيرو براي كنترل مصرف برق مجبور شدند سقف هاي شكافته شده را گل اندود كنند.
سقف ساختمان شركت برق باختر حدود 2000متر مربع است از اول خرداد تا پايان مهر ماه اگر 120 روز افتابي و هر روز را 10 ساعت و روزانه بطور متوسط 150 وات برمتر مربع در نظر بگيريم ، روزانه حدود 300 كيلوواتساعت برق ميتوان توليد نمود و بخشي از برق ساختمان را از اين طريق تامين نمود.
هزينه هاي مربوط به شكافتن سقف و نصب نور گير ها را جمعا 500 ميليون تومان و هزينه هاي مازاد مصرف انرژي به قيمت واقعي براي 4سال 100 ميليون تومان در نظر بگيريم جمع هزينه ها حدود 600 ميليون تومان را نشان ميدهد..
اگر در همان سال بجاي شكافتن سقف ،طرح تامين برق از خورشيد اجرا ميگرديد هزينه نهايي براي 300 كيلوات در حدود1 ميليارد تومان ميشد.
اگر برق توليدي از خورشيد را به 365 روز سال تعميم دهيم هزينه سرمايه گذاري در مدت 4 سال از محل هزينه واقعي توليد برق از گاز و هزينه شكافتن سقف بازگشت ميشد .
نتايج اجراي طرح توليد برق خورشيدي:
1-بالا بودن شم اقتصادي مدير عامل و در نظر گرفتن اقتصاد مهندسي طرحها.
2-جلوگيري از انتخاب اشتباه شكافتن سقف و تحميل هزينه به شركت
3- مديريت با ادراك بالا و تامين برق شركت خارج از شبكه و حتا كمك به شبكه.
4- بالا رفتن ارزش شركت به لحاظ درك بحران و مشاركت در مديريت بحران برق.
متاسفانه اقدامات غير خردمندانه و بدون توجه به دانش جمعي باعث گرديده مدير برق باختر در خيلي از حوزه ها اشتباهات مشابه را مرتكب شود. حال اگر فرض كنيم اين كارها به تشخيص مدير بوده و پاسخگو هم خود مدير است . اين را بايد بدانيم كه هيچ مديري براي كارهاي اين چنيني كه هزينه هاي زيادي را بر سازمان تحميل نموده پاسخي داده نشده است. اين ندانم كاريها و اشتباهات در طول زمان جمع شده ميشود وضع كنوني سيستم يا صنعت برق.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
0
0
با سلام
چند وقتی است که ما در اصطلاح بومی سازی غرق شده ایم
بومی سازی فناوری خورشیدی در منطقه یعنی چی
اینکه یک خط تولید از رده خارج را در منطقه بطور ناقص راه اندازی کنیم اسمش دانش فنی بومی سازی است؟
آیا کسی از خود پرسیده اولویت منطقه در مواجهه با این موضوع چه مشکلی را از مشکلات نیاز برق منطقه حل میکند که برق باختر باید این وظیفهخ را باید پیگیری کند؟؟؟
آنقدر در حاشیه ها غرق شدیم که اصل موضوع را فرموش کردیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار