کد خبر: ۳۲۸۵۸
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۷
مدیرعامل توزیع برق آذربایجان غربی گفت: با تصویب قانون واگذاری انشعاب موقت به واحد‌های مسکونی ، تعداد انشعابات غیرمجاز برق در استان به شش هزار و ۷۰۰ انشعاب رسیده که متاسفانه این افراد تمایلی به خرید انشعاب قانونی ندارند و آسیب‌های زیادی به سیستم برق استان می‌زنند.

به گزارش برق نیوز، اکبر حسن بکلو  اظهارداشت: تا قبل از تصویب قانون واگذاری انشعاب موقت به واحد‌های مسکونی مناطق حاشیه شهر و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سال ۹۶ بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در استان داشتیم.

وی ادامه داد: با تصویب این قانون و استقبال گسترده صاحبان ساخت و ساز‌های غیرمجاز تعداد انشعابات غیرمجاز برق در استان به شش هزار و ۷۰۰ انشعاب رسیده که متاسفانه این افراد تمایلی به خرید انشعاب قانونی ندارند و آسیب‌های زیادی به سیستم برق استان می‌زنند.

حسن بکلو اضافه کرد: برابر قانون برخورد‌های جدی از جمله اخذ جریمه‌های سنگین و نیز معرفی به مراجع قانونی امسال در دستور کار قرار دارد که بزودی وارد فاز اجرایی می‌شود و امید می‌رود صاحبان این واحد‌های مسکونی اقدام به خرید انشعاب موقت و قانونی برق کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی در ادامه از وجود انشعابات غیرمجاز برق غیرآشکار در استان نیز خبر داد و افزود: این بخش شامل افراد سودجویی است که با دستکاری کنتور برق و نیز وسایل اندازه گیری اقدام به تخلف می‌کنند که امسال برخورد قانونی در این بخش نیز صورت می‌گیرد.

وی در خصوص خاموشی در تابستان امسال گفت: امسال تابستان در استان خاموشی برنامه ریزی شده نداریم و اگر مردم ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند تابستان را بدون خاموشی خواهیم داشت و خاموشی‌های موقت این چند روزه نیز به صورت اظطرای برای مدیریت مصرف برق بوده و هیچ برنامه ریزی قبلی در این زمینه نداشتیم.

حسن بکلو با اشاره به مصرف بالای برق در بخش کشاورزی استان نیز گفت: برای صرفه جویی مصرف برق در این بخش بسته‌های تشویقی در نظر گرفته ایم که طی این بسته اقدام به مبادله تفاهم نامه با کشاورزان برای خاموش کردن پمپ‌های برق از ساعت ۱۲ تا ۱۶ ظهر در طول تابستان کرده ایم.

وی افزود: بر اساس این توافق اگر کشاورزان استان پمپ‌های برق خود را در ساعات اوج مصرف ۱۲ تا ۱۶ ظهر خاموش کنند این شرکت متعهد خواهد بود ۲۲۰ ساعت مابقی روز را به صورت رایگان برق در اختیار کشاورزان قرار دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی گفت: در این راستا تاکنون دو هزار و ۱۰۰ توافق نامه با کشاورزان استان مبادله شده و استقبال کشاورزان از این بسته تشویقی ادامه دارد.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار