کد خبر: ۳۲۹۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۷
با هدف کاهش مصرف برق، سمینار مدیریت مصرف بهینه انرژی با حضور مشاوران دستگاه‌های اجرایی شهر اهواز و بانوان شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در این شرکت برگزار شد.

به گزارش برق نیوز، با هدف کاهش مصرف برق، سمینار مدیریت مصرف بهینه انرژی با حضور مشاوران دستگاه‌های اجرایی شهر اهواز و بانوان شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در این شرکت برگزار شد.

مشاور مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان در امور زنان و خانواده در این سمینار آموزشی گفت: کشور ما یک درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، اما ۲ درصد فراورده‌های نفتی را مصرف می‌کند و در مقایسه با میانگین جهانی ۴ تا ۵ برابر بیشتر سوخت مصرف می‌کند.

شهناز احمدی روزبهانی با بیان آنکه رشد مصرف انرژی در کشور ما طی ۱۰ سال گذشته ۳ برابر نرخ جهانی بوده است، افزود: رسیدن به رفاه و آسایش میسر نیست مگر آنکه شیوه‌های درست مصرف کردن را بیاموزیم و خانواده‌ها در آموزش فرهنگ صحیح مصرف به فرزندان خود تلاش کنند.

وی ادامه داد: مطابق آمار یک سوم مصرف برق کشور مربوط به مصارف خانگی است و زنان نقش مهمی در کنترل و کاهش مصرف بی رویه انرژی دارند، بنابرین باید از خودمان شروع کرده و با اصلاح الگوی مصرف به استمرار استفاده از منابع و انرژی‌ها کمک کنیم.
 
رئیس گروه مطالعات مدیریت مصرف و تلفات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به عنوان سخنران این سمینار، انرژی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل برای شکل گیری و پیشرفت جوامع صنعتی معرفی کرد و گفت: امروزه میزان دسترسی کشور‌ها به منابع گوناگون انرژی نشانگر پتانسیل‌های پیشرفت و قدرت سیاسی و اقتصادی آن‌ها است.

احمد حبیبیان ادامه داد: ۶۹ درصد از مصرف برق در ساعت‌های پیک مربوط به بخش‌های خانگی، تجاری و عمومی بوده که نیاز به انجام راهکار‌های بهینه سازی در سیستم‌های سرمایشی در هنگام خرید، نصب، بهره برداری و تعمیرات دارند.

در ادامه این سمینار رئیس گروه مطالعات مدیریت مصرف و تلفات شرکت، دلایل رشد مصرف انرژی الکتریکی، سهم لوازم برقی از مصارف خانگی در فصل گرم، خرید و تعمیرات کولر‌های گازی و دیگر وسایل برقی خانه و مزایای استفاده از برچسب انرژی با صرفه جویی زیاد را تشریح کرد.

همچنین محسن ارفاق مدیر دفتر مدیریت انرژی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در این سمینار اطلاعاتی در زمینه وضعیت شبکه تولید و مصرف برق، لزوم مصرف بهینه برق و راهکار‌های صرفه جویی و استفاده از انرژی‌های نو برای حاضران ارائه کرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار