کد خبر: ۳۳۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۶:۴۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۷
در حین کار یک ترانسفورماتور تلفات هسته (Pfe) و تلفات مسی (Pcu) در داخل آن به وجود می‌آیند. این تلفات به صورت حرارت ظاهر می‌شوند و بایستی به روش مناسبی به بیرون از ترانس انتقال یابند با وجود انتقال این حرارت به خارج از ترانس، در اثر تولید دوباره حرارت دمای نقاط مختلف ترانس افزایش می‌یابد، این افزایش دما به دلائلی باید محدود شود.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: در حین کار یک ترانسفورماتور تلفات هسته (Pfe) و تلفات مسی (Pcu) در داخل آن به وجود می‌آیند. این تلفات به صورت حرارت ظاهر می‌شوند و بایستی به روش مناسبی به بیرون از ترانس انتقال یابند با وجود انتقال این حرارت به خارج از ترانس، در اثر تولید دوباره حرارت دمای نقاط مختلف ترانس افزایش می‌یابد، این افزایش دما به دلائلی باید محدود شود. این دلائل عبارتند از:
• عمر عایقی ترانس (با افزایش دماعمر عایقی کم می‌شود)
• سایر اجزاء داخل ترانس نیز توانائی تحمل حداکثر دمای مجازی را دارند و اگر دما از مقدار مجاز بیشتر شود به آن‌ها نیز صدمه وارد می‌شود.
بنابراین لازم است تا از درجه حرارت نقاط مختلف ترانس اطلاع داشت و از مجاز بودن آن اطمینان پیدا کرد و در صورت افزایش دما به بیش از حد مجاز، اقداماتی نظیر کاهش بار و یا خارج کردن ترانس از مدار را انجام داد.

کلاس عایقی
عایق‌ها را بر حسب حداکثر دمای مجازشان طبقه بندی می‌کنند. درجه حرارت یک عایق درحین کار نباید از مقدار معینی تجاوز کند اگر دما از این مقدار مجاز بیشتر شود عمر عایق کاهش می‌یابد به این منظور عایق‌ها را به چند دسته تقسیم نموده اند. حداکثر درجه حرارت مجاز هر عایق در جدول زیر داده شده است.
بدیهی است که طبقه حرارتی یک سیستم مرکب از چند عایق مختلف برابر طبقه ضعیف‌ترین آن‌ها است.

مانیتورینگ ترانسفورماتور (درجه حرارت) -بخش اول

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار